O19 wint eerste compeitieduel

Onder 19, JO19-1, 3e klasse 05

14 oktober 2017 13:00

Thijs van der Lee

Na een lange periode gewacht te moeten hebben mocht Kesteren O19 dan op 14 oktober eindelijk aan de competitie beginnen. Doordat Kesteren O19 slechts met 9 teams is ingedeeld in de competitie kwam het zo uit dat de eerste drie zaterdagen vrij was. Kesteren kende een wisselvallige en matige voorbereiding. Alle bekerwedstrijden werden verloren, waarbij het bij iedere wedstrijd had moeten winnen, maar telkens gezien het wedstrijdbeeld steeds terecht verloor.

Drie weken later was het dan tijd om te kijken waar het stond. Kesteren begon de wedstrijd prima. Al snel bleek dat Aquilla voetballend niet veel te bieden had. Kesteren begon met redelijk wat druk naar voren en na zes minuten vond Justin het net. Na een rush over de linkerkant komt hij naar binnen. Zoals vaker was hij te snel voor zijn directe tegenstander en kon hij vrij naar de keeper, die samen met een verdediger het schot nog half blokte maar de bal rolde keurig aan de goede kant van de paal in het zijnet.

Na een kwartier spelen kreeg Aquilla de enige grote kans in de wedstrijd. In de omschakeling komt een speler van Aquilla  vrij vanaf het middenveld. Het ontbreekt op dat moment aan rugdekking en komt vrij voor keeper Arno. De bal beland uiteindelijk op de paal en wordt vervolgens weggewerkt. Kesteren was gewaarschuwd.

Na ongeveer een half uur spelen was het Diederick die wat opkomt naar het middenveld en linksbuiten Wesley wegstuurt. Jeroen komt mee op en kiest prima de 2e lijn. Wesley legt terug en Jeroen maakt het af. Prima goal. Na de goal krijgt een Aquilla speler geel voor herhaaldelijk commentaar. Voor zover de wedstrijd al niet grimmig genoeg was werd deze alsmaar harder. Justin was er al uitgeschopt, maar was lang niet de enige die schop na schop kreeg.

Na de rust was Kesteren wat meer de controle kwijt. Het kreeg na zes minuten wel een terechte strafschop na een domme en onnodige overtreding van een Aquilla verdediger die niet opgewassen was tegen Wesley. Tegen de voetbalwet in neemt ie deze zelf, maar maakt hij hem gelukkig netjes af. 3-0.

De wedstrijd was voor Aquilla voorbij, waarna het voor Aquilla vooral één grote asociale schoppartij werd. Bij de spelers van Kesteren was in de rust al op het hart gedrukt hier niet in mee te gaan en hier ver boven te staan. Van voetbal was de 2e helft eigenlijk geen sprake meer en de 3-0 voorsprong werd over de streep getrokken. Complimenten aan de Kesteren spelers dat ze de kop er bij hielden.

Kesteren is vier blessures rijker en mag de boel gaan oplappen. Woensdag staat een vriendschappelijke uitwedstrijd tegen DFS op het programma en zaterdag 28 mag het aantreden tegen Ewijk. Ewijk staat momenteel eerste en Kesteren weet dat hier zeker kansen liggen na de verloren bekerwedstrijd tegen deze ploeg.

De eerste 3 punten van het seizoen zijn in ieder geval binnen!