Kesteren 3 komt er niet aan te pas

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

8 november 2014 14:30

Gerrit Meurs

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen koploper SVHA 2 op het programma. Het is al een hele uitdaging met een compleet elftal, maar met 10 man is het onbegonnen werk. Door de ‘’transfer’’ van Fabian van de A naar K3 en de bereidwilligheid van Eef van Gelderen om als grensrechter te willen fungeren, starten we ‘’compleet’’. Maar na een paar minuten stonden we al met 10 man, omdat Rick geblesseerd uitviel.

Het was alleen maar tegenhouden en proberen te overleven. Doordat SVHA de mooiste kansen miste, o.a. een strafschop, bleef de schade ‘’beperkt’’. Toen Cornelis tegen het einde van de 1ste helft als elfde man kwam opdraven, stond het 0-3. Dit was ook de ruststand.

De 2e helft kwam ook Ryan nog voor het eerst van dit seizoen, zijn opwachting maken. De 2e helft ging gelukkig een stuk beter. Ondanks de achterstand en de overmacht van SVHA bleven we er wel voor werken. De kansen voor SVHA waren beduidend minder en de irritatie nam bij een aantal van hen toe. Bij 0-4 sloegen bij meneer Wiggelo zelfs ‘’de stoppen door’’. Met ‘’stoom uit de oren en het schuim op de mond’’ werd hij erg dreigend richting scheidsrechter Piekie. Dit was natuurlijk goed genoeg voor een donker rode kaart. Het bleef daarna onrustig in het veld. Wij hebben niet allemaal ‘’lievertjes’’, maar bij hun liepen er een aantal ‘’matenmaaiers’’ in, die zorgden voor een gespannen sfeer. Verstandig genoeg liet de grootste zeikerd zich zelf wisselen.

Het veranderde niet veel aan het wedstrijdbeeld. Bij ons kreeg Fabian een gele kaart en mocht 10 minuten langs de kant zitten. Uiteindelijk werd het 0-6.

Een wedstrijd om maar gauw te vergeten.