Kesteren start de competitie goed, maar…….

EMM 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

6 september 2014 14:30

Bos, D.J.

06-09-2014: EMM- Kesteren 2-3.

De competitie van seizoen 2014-2015 is weer begonnen. De voorbereiding van Kesteren was wisselvallig. Goed voetbal werd afgewisseld met af en toe zeer matig spel.

De eerste wedstrijd van de nieuwe competitie was direct een derby tegen onze vrienden van EMM uit en in Randwijk.

De wedstrijd werd aangevangen met een indrukwekkende minuut stilte. Acht weken geleden verloor bij een eenzijdig verkeersongeval op een veel te jonge leeftijd Bas Floor het leven. Het overlijden van Bas (eerste elftal speler) heeft binnen en buiten de club veel impact gehad en zal nog lang voelbaar blijven.

Kesteren was voetballend de betere ploeg met ook de meeste en beste kansen. In de 7e minuut gaat een aanval over diverse schijven. De uiteindelijke voorzet vanaf rechts door Yannick werd door Jasper net naast gekopt. Even later wederom een mooi opgezette aanval. Nu over links. De voorzet van Frank komt wederom op het hoofd van Jasper. Zijn kopbal wordt nu voortreffelijk door de doelman van de thuisclub gekeerd.

Na 11 minuten krijgt EMM de eerste kans. Rick kan in eerste instantie de bal tot corner verwerken. De goed genomen corner wordt bij de 2e paal maar net naast gekopt.

Door onrustig te verdedigen krijgen de EMM aanvallers kleine kansjes, zonder hier overigens iets mee te doen. In de 21e minuut komt Gijs in vrije scoringspositie voor het doel. Zijn inzet is helaas te zwak. Na 31 minuten is het eindelijk raak. Een goede aanval, opgezet van achteruit. Peter geeft als laatste goed voor op Yannick. Deze maakt de bal vrij en schiet onhoudbaar binnen (0-1). Even later krijgt Kesteren de mogelijkheid de stand te vergroten. De inzet van Gijs wordt uiteindelijk echter tot corner verwerkt.

De laatste kans voor rust is voor de thuisploeg. De verdediging van Kesteren staat niet scherp te verdedigen. Steffan brengt met zijn voet redding.

Na rust blijft Kesteren goed voetballen. In de 51e minuut komen we op een 0-2 voorsprong met het mooiste doelpunt van de middag. Frank geeft vanaf links een scherpe voorzet. Gijs loopt goed mee en met een uiterste krachtinspanning schiet hij de bal bij de 2e paal schitterend binnen.

Kesteren krijgt vervolgens enkele mogelijkheden om de wedstrijd definitief te beslissen. Het duurde tot de 75e minuut voordat de 0-3 viel. Jasper geeft diep op Frank. Deze geeft goed breed op Gijs. Zijn eerste inzet smoort in een aantal verdedigers. De bal komt vervolgens bij Yannick, die niet zelfzuchtig, wederom de bal terug legt op Gijs. Nu is de doelman kansloos.

Ik kom nu even terug op het woordje “maar….” in de kop van het verslag. Wat er vanaf de 77e minuut in de hoofden van met name de verdedigers gebeurde zal wel niemand weten en te weten komen. Eerst speelt Rick niet zuiver terug op Steffan. Steffan schiet de bal wel weg, maar tegen het lichaam van een EMM aanvaller. De bal rolde vervolgens, op gelukkige wijze voor de thuisclub, in het doel (1-3). Nog niets aan de hand, maar in de 87e minuut staat de verdediging wederom niet goed op te letten met als resultaat 2-3.

In de laatste minuut was het bijna nog gelijk geworden. Een vrije trap komt via de handen van Steffan tegen de lat.

Dus uiteindelijk een verdiende overwinning, maar er is zeker nog werk te doen voor onze nieuwe trainer.

bron: JK