Here we go again!

GVC 4

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

1 november 2014 14:30

Vandaag speelden we de uitwedstrijd tegen GVC uit Wageningen. Dit elftal bestond uit verschillende nationaliteiten. Voor sommige werd daardoor het Kesterse vocabulair uitgebreid met termen als ‘’Here we go again’’ en ‘’Shoot the ball’’. Hoe nuttig kan voetbal zijn!!

Tegen Ona speelde we tegen een echte ex-prof, nu tegen een paar look-a-likes: Hennie Meijer (de spits met de sambabillen) en Shota Arveladze. Deze waren gelukkig niet zo bepalend als Wisgerhof bij Ona. Vanaf het begin van de wedstrijd waren we de bovenliggende partij en werden de nodige kansen gecreëerd. Met uitvallen was GVC echter wel gevaarlijk. Bij zo’n uitval redde gelegenheidsdoelman Jochem echter knap toen de spits alleen op hem afkwam. Verder kreeg de doelman de 1ste helft niet veel te doen. En had hij alleen bij een vrije trap de hulp van Rens nodig, die goed opgesteld ‘’in de kruising’’ stond.

Uiteindelijk was het Roy die vanaf de rechterkant fraai de scoren opende. Driekus leek de 2e te scoren, maar volgens de scheids kwam de bal van binnenkant van de paal terug het veld in, zonder over de doellijn te zijn geweest. Maar of dat ook werkelijk zo was?? Nadat Rick op aangeven van Wouderik, weer een doelpuntje meepikte, was de 0-2 ruststand bereikt.

In de 2e helft speelde we nog meer op de helft van GVC, dat er nog maar amper uitkwam. Maar nadat we 2 goede kansen gemist hadden, viel onverwacht de 1-2. Vanaf de zijkant verdween de bal van Hennie Meijer onhoudbaar voor Jochem, bij de 2e paal in het doel. Even waren we van slag, maar al vrij snel werd GVC weer vastgezet en werden weer de nodige kansen om zeep geholpen. Ook nu belandde een bal via de paal weer in de handen van doelman. Maar uiteindelijk was het Izak die voor de bevrijdende 1-3 eindstand zorgde.

Een nuttige overwinning want de komende 2 wedstrijden zijn tegen de nummers 3 en 1 (SVHA en Uchta). Dat zal dus geen gemakkelijke opgave worden.