Totale off day Kesteren.

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

25 oktober 2014 14:30

Bloksma, P.J.

25-10-2014: GVC – Kesteren 4-0.

Wat er gisteren in Wageningen, tegen het plaatselijke GVC, gebeurde in de hoofden van de Kesteren spelers zal wel niemand weten en begrijpen. Vanaf de aftrap waren de spelers niet bij de les! Er werd te slap en nonchalant gespeeld. Ook kwamen de meeste ballen bij de tegenstander in de voeten. De nederlaag was dan ook dik verdiend. GVC is een “veredelde studentenploeg” met veel individuele klasse. Ook waren zij veel slimmer dan de Kesteren spelers. Op de juiste momenten veel theater maken waar de spelers van Kesteren gistermiddag absoluut niet tegen waren opgewassen.

Een wedstrijd dus die veel gesprekstof heeft opgeleverd en die de komende week ook in de spelersgroep nog zeer zeker nabesproken zal gaan worden.  Maar al te dramatisch moeten we nu ook weer niet gaan doen. Wedstrijden zoals gistermiddag horen bij de opbouwfase waar Kesteren, na slechts 7 wedstrijden, nog steeds mee bezig is. Als van deze wedstrijd de juiste lering getrokken wordt, kun je voor de toekomst zelfs spreken van een “winstpunt”.

En dan nu de wedstrijd.

Het aanvalsspel van  GVC toonde veel dreigender dan dat van Kesteren. De kansen in deze wedstrijd voor Kesteren waren op één hand te tellen. Gelukkig ontbrak bij de thuisploeg de nauwkeurigheid. In de 10e minuut de eerste gevaarlijke aanval. Jasper verliest op eigen helft de bal aan zijn tegenstander en net voordat de spits kan uithalen is hij terug om zijn fout te herstellen.

In de 15e minuut is Kesteren voor de eerste maal gevaarlijk voor het doel van de tegenstander. Een corner van Gijsbert komt uiteindelijk bij Yannick. Hij haalt vanaf 16 meter ineens uit en de bal komt via de binnenkant van de paal weer terug in het veld.

In de 41e minuut komt GVC op een verdiende voorsprong. Een corner wordt bij de 1e paal mooi binnen gekopt (1-0).

Direct na rust lijkt Kesteren zich enigszins te hebben hervonden. Helaas was dit maar van korte duur. Drie minuten na rust wordt een goede aanval opgezet. Tom geeft vanaf links de bal aan Yannick. Hij geeft de bal vervolgens breed op de mee opgekomen Jasper en deze schiet de bal hard op doel. De doelman van de thuisploeg kan de bal met zijn vuisten tegen houden met als gevolg dat de bal voor de voeten komt van Nick. Deze schiet vervolgens hard op de doelman.

In de 49e minuut is de wedstrijd beslist. In een goede aanval wordt Steffan kansloos gepasseerd (2-0).

In nog dezelfde minuut krijgt Kesteren een vrije trap die door Jasper op de buitenkant van de paal wordt geschoten. In 75e minuut krijgt Gijsbert direct rood. In al zijn onervarenheid gooit hij uit frustratie de bal tegen het hoofd van een theater makende GVC speler.

De wedstrijd is dan volledig gelopen en de thuisploeg loopt gemakkelijk uit naar een verdiende 4-0 zege.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen TEC uit Tiel, aanvang 14.30 uur.

Bron: JK