Kesteren JO11-1 wint met 2-3 door sterke 2dehelft

Bennekom JO11-5

24 september 2016 8:30

Zaterdag 24 september stond de altijd lastige uitwedstrijd tegen Bennekom JO11-5 op het programma. Ondanks het vroege tijdstip van vertrek, half 8, was iedereen op tijd.

Om half negen was de aftrap en het spel was van beide ploegen redelijk. Toch was het Bennekom dat als eerste scoorde uit een corner die tussen 3 man ingekopt kon worden.

De jongens gingen op zoek naar de aansluitingstreffer en na een goede aanval was het Milan die in de korte hoek raak knalde, 1-1. Maar binnen 3 minuten was het na slordig uitverdedigen alweer 2-1 voor Bennekom.

In de rust werd het systeem door de trainers omgegooid en dat had direct effect. Bennekom werd flink onder druk gezet en al snel viel de 2-2. Na een goede aanval over links, via Luan en Jurre, kreeg Damien kans om te schieten maar hij zag Milan rechts van hem er nog beter voorstaan. Hij legde de bal breed waarna Milan zeer fraai in de verre hoek de goede keepster verschalkte.

Bennekom ging alles op alles spelen en kreeg ook wat kansjes, maar na goed verdedigend werk van Valerio, Niels en onze keeper Luuk bleef het gelijk.

Vijf minuten voor tijd werd Jurre over links weggestuurd en passeerde eerst twee man en schoot daarna hard en laag in de verre hoek. De keepster kon de bal wel tegenhouden maar niet klemmen en Maikel was er als de kippen bij om de bal er na wat gefrommel toch in te schieten, 2-3!

Al met al een goede overwinning en op naar volgende wedstrijd.