Op de valreep toch 1 punt voor Kesteren 3

Wageningen 4

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

11 oktober 2014 14:30

Na 2 nederlagen stond vandaag de uitwedstrijd tegen Wageningen op het programma. Zij hadden pas 1 punt, dus er moest vandaag wat mogelijk zijn. Maar ook vandaag kwam het er niet uit. Het begon al voor de wedstrijd, alle kleedkamers waren nog bezet, dus zonder al te veel warming-up konden we gelijk in de stromende regen aan de wedstrijd beginnen.

Al snel bleek al waarom Wageningen nog niet veel punten had, alleen hun laatste man was er 1 om in de gaten te houden. De rest liep er bij of ‘’hakte’’ er soms lomp oplos. Gelukkig bleven onze enkels, voor zover bekend, ongeschonden. Daarbij nog een grensrechter die met regelmaat met de vlag wapperde. Het maakte het niet makkelijker en zoals wel vaker het geval is, gingen wij in het tempo en spel van Wageningen mee, dus ook van onze kant was het vrij matig.

En halverwege de 1ste helft kwamen we zelfs nog achter ook. Mede door een goede redding van keeper Corjan en gemiste kansen van Rick en Izak was de ruststand: 1-0.

De 2e helft zouden we sneller druk zetten en het tempo hoger houden. Met Cornelis en Roy “Souk’’ als verse krachten erbij, werd het uit een cornerbal vrij snel 1-1. Izak gaf de beslissende tik. Dit leek de start om door te drukken, Wageningen werd vastgezet. Maar veel kansen leverde het niet op. Wageningen counterde een aantal keren gevaarlijk. Maar paal en lat stonden aan beide kanten een goal in de weg. Eerst raakte zij de lat, vervolgens raakte Rick de paal en caromboleerde de bal via de paal bij Corjan in de handen. Vervolgens redde Corjan nog een keer knap op een diepe bal.

Toen kwam de actie van Driekus, op de huid gezeten door een tegenstander liep hij de scheids onderste boven. Hij had al wat rare beslissingen genomen, maar na deze ‘’overtreding’’ was de scheids helemaal van het padje, want Driekus kreeg geel en werd zelfs bijna het veld uitgestuurd!! Nadat de gemoederen weer bedaard waren, werd de wedstrijd vervolgd.

Tegen de verhouding in scoorde Wageningen vervolgens de 2-1. Een nieuwe nederlaag leek er aan te komen. Maar daar was de actie van onze Roy. Na de goede invalbeurt van vorige week, was hij nu ook van waarde. Op een diepe bal reageerde hij als snelste en van buiten de zestien boogde hij de bal over de keeper. Deze rende er achteraan, maar belande met bal en al over de doellijn. Dus toch nog een meer dan verdiend gelijkspel. Maar weer onnodig puntverlies.