Candia de gelukkigste in duel met Kesteren

Candia66 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

11 oktober 2014 14:30

Nooteboom, H.J.

11-10-2014: Kesteren – Candia’66  0–2.

Gistermiddag werd de topper gespeeld tussen Kesteren en de buren uit Rhenen, Candia’66. Bij winst zou Kesteren de eerste plaats overnemen van de gasten uit Rhenen. Hoewel de uitslag anders doet vermoeden werd het een boeiende en spannende wedstrijd. De wedstrijd verdiende in feite geen winnaar, maar Candia sloeg in allerlaatste minuut en vervolgens nog in blessure tijd genadeloos toe. In eerste instantie een domper voor het elftal en de begeleiding, maar iedereen kon met opgeheven hoofd het speelveld verlaten. Kesteren heeft er alles aan gedaan, maar helaas ontbrak het geluk in de doelpogingen, met name in de 2e helft.

Candia begon erg sterk met verzorgd en goed voetbal. Direct in de eerste minuut kwam de bal via een schot tegen de lat. Kesteren kreeg in de 5e minuut, via een snelle uitval over rechts, een goede mogelijkheid. Nick , op snelheid, komt net iets te kort om de uitgelopen doelman voor te zijn. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg Kesteren meer vat op het spel van de gasten. Kansen bleven voor beide elftallen uit. Dit was met name  de oorzaak van het slechte weer. De regen kwam met “bakken” de hemel uit. Ondanks dit slechte weer waren er voor Kesterense begrippen veel toeschouwers langs het speelveld.

In de 2e helft is het een gelijk opgaande wedstrijd. Candia speelt verzorgder voetbal, maar Kesteren kan dit compenseren door het tonen van strijd.

De kansen bleven de eerste 20 minuten na rust beperkt tot enkele afstandschoten waar beide doelmannen geen problemen mee hadden. In de 65e minuut wordt een goede aanval opgezet. Gijs geeft de bal diep op de snelle Nick. Schuin voor de doelman haalt hij hard uit. De keeper kan het harde schot echter met zijn vuisten pareren. Even later wederom een aanval van Kesteren. Yannick geeft vanaf rechts goed voor op wederom Nick. Zijn ineens genomen schot gaat helaas hoog over.

Op dat moment had Kesteren de wedstrijd moeten beslissen. Want nog in dezelfde minuut trapt Steffan de bal hard naar voren. De bal stuitert over twee verdedigers en Yannick komt oog in oog met de doelman. Zijn schot komt echter recht op het lichaam van de Rhenense doelman.

Candia kan hier qua kansen weinig tegenover stellen. Een van richting veranderd afstandschot wordt door Steffan over de lat getild.

Een ieder had zich al verzoend met een terechte 0-0. Helaas ging het voor Kesteren anders. In de 90e minuut krijgen de gasten een cornerbal. In eerste instantie wordt de bal nog weggewerkt. De bal komt echter voor de voeten van een Candia speler. Deze haalt, laag over het natte gras, hard uit (0-1).

In de blessuretijd probeert Kesteren nog wel de aanval te zoeken, maar via de counter beslist Candia de wedstrijd definitief (0-2).

Zoals al gezegd een domper bij de spelers. Maar gezien het spel en de inzet is er niets aan de hand en zal Kesteren in de race blijven om de bovenste plaatsen.

Volgende week geen competitie, maar een oefenwedstrijd uit en in Haaften, aanvang 15.00 uur.

Bron: JK