Kesteren wint ook in Nijmegen met 4 doelpunten van Jasper

4 oktober 2014 15:00

Afman, P.Q.

04-10-2014: Krayenhoff – Kesteren 1-4

Was vorige week Steffan met vlag en wimpel de man van de wedstrijd. Nu was het de beurt aan Jasper. Hij scoorde alle Kesterense doelpunten. Aan de uitslag zou je denken dat het een makkelijke overwinning is geweest. Het tegendeel is echter juist. De wedstrijd werd pas in het laatste kwartier beslist.

Kesteren begon wederom niet sterk. Er was onvoldoende concentratie en het spel was pover. Na 9 minuten schiet Yannick van afstand voor de eerste maal op doel. Zijn schot wordt tot corner verwerkt. Na 18 minuten wordt Tom de diepte ingestuurd. Zijn lob gaat over en langs de uitkomende doelman net naast het doel.

De grensrechter van de thuisclub had gistermiddag een duidelijk aandeel in het verloop van de wedstrijd. Hij stond regelmatig op een zeer onsportieve wijze met zijn vlag in de hoogte.

In de 20e minuut zou de ommekeer in de wedstrijd komen. Tenminste dat was de gedachte van al de aanwezigen. Johan gaat alleen op de doelman af en wordt onreglementair neer gelegd. De enig juiste beslissing die scheidsrechter Afman kon nemen was het tonen van de rode kaart aan de doelman en het geven van een vrije trap aan Kesteren. Een veldspeler nam de positie van de doelman over en ging in het doel staan. De vrije trap werd hard door Jasper binnen geschoten (0-1). Niets aan de hand dus en het wachten was op meer doelpunten. Krayenhoff heeft enkele, individueel, goede spelers, maar als team valt het tegen. Tegen 10 man moest het dus geen probleem worden.

Maar Kesteren doet vervolgens niet wat Jan (trainer) wil. Sneller spelen, de bal het werk laten doen en vervolgens de tegenstander wegspelen.

Net voor rust wordt Krayenhoff, in tegenstelling tot Kesteren, voor het eerst gevaarlijk voor Steffan. Een afstandschot moet door Steffan uit de kruising getikt worden.

Na rust gaat het niet veel beter. Krayenhoff wordt zelfs dreigender. Nu moet een schot van afstand door Steffan over de lat getild worden. Waar iedereen langs de lijn op zat te wachten gebeurde in de 62e minuut. Een voorzet van de thuisploeg wordt in eerste instantie van dichtbij ingekopt. De bal komt terug en vervolgens binnen geschoten (1-1).

In dezelfde minuut komt Gijs “oog in oog” met de doelman van Krayenhoff. Zijn inzet gaat echter naast.

In de 74e minuut komt gelukkig de ommekeer. Het “Jasper’s kwartiertje” begint. Een goede aanval over diverse schijven. De bal komt uiteindelijk bij Jasper en deze schiet over de grond van ruim 30 meter de bal in het doel (1-2). Kesteren krijgt nu meer ruimte en ook kansen. Gijs krijgt nog een goede mogelijkheid. Wederom alleen voor de doelman mikt hij de bal jammer genoeg naast het doel. In de 81e minuut is de wedstrijd beslist. Jasper gaat met de bal langs enkele verdedigers en haalt uit (1-3). Nadat Kesteren nog enkele goede mogelijkheden krijgt om de voorsprong uit te bouwen werd de eindstand in de laatste minuut door Jasper bepaald op 1-4. Een schot van Yannick kan de doelman eerst nog tegenhouden, maar de terugspringende bal komt recht in de voeten van Jasper, die vervolgens simpel kan binnen schieten.

Toch een ruime overwinning, die echter moeizaam tot stand is gekomen.

Volgende week de topper thuis tegen Candia’66, aanvang 14.30 uur.

Bron: JK