Kesteren 3 geeft overwinning weg!

Kesteren 3

Dodewaard 3

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

4 oktober 2014 15:00

Ahmed Zaghdoudi

Na de nederlaag van vorige week tegen Ona stond vandaag de 3e thuiswedstrijd op het programma. De 1ste 2 werden gewonnen, zouden we dit voort kunnen zetten? Met vandaag Touber en Mario van de Veteranen en Wouderick van K2 als gastspelers. De 1ste helft waren we de bovenliggende partij en speelde de wedstrijd zich veelal af op de helft van Dodewaard. Alleen was het moeilijk om in de drukte kansen te creëren. Uiteindelijk lukte het onze topscoorder Rick om met een schot vanaf de 16 de keeper te passeren. Aan de andere kant moest onze keeper Menno 2x handelend optreden bij 2 uitvallen van Dodewaard. Hij deed dat uitstekend, waardoor we met 1-0 gingen rusten.

Begin 2e helft leek Rick de overwinning veilig te stellen, maar zijn doelpunt werd afgekeurd omdat er een overtreding aan vooraf gegaan was. De 2e helft kwam Dodewaard wel meer van de eigen helft af. Maar toch nog onverwacht viel de gelijkmaker. Vanaf de eigen helft stoomde een tegenstander op. Hij kon ongehinderd doorlopen en van net buiten de 16 haalde hij ‘’de trekker’’ over. De bal werd nog van richting veranderd zodat Menno kansloos was. Dodewaard begon er ineens in te geloven en werd gevaarlijker. Met vers (en ‘’oud’’) bloed probeerde we de wedstrijd weer in de grip te krijgen. De good-olds Christo en Jochem kwamen voor de jonkies Arie en Thomas. En…. onze nieuwste aanwinst Roy ‘’Souk’’ kwam voor Maarten. Onze scouts hadden weer goed werk verricht, want Souk bleek een goede aanwinst. Met een geweldige actie over de rechterkant haalde hij de achterlijn, zijn voorzet werd bij de 1ste paal goed ingeschoten door Rick. Maar de keeper kreeg toch nog zijn vingers tegen de bal. En als je zelf niet scoort, dan valt de goal vaak aan de andere kant. Dodewaard kwam goed door over de linkerkant, Menno redde wel, maar was kansloos op de rebound die van dichtbij ingeschoten werd: 1-2.

Nog een keer werd aangezet en Dodewaard stond met de rug tegen de muur. Maar de bal ging er niet in. Een schot van Driekus ging net voorlangs en ook het schot van de meegeslopen Christo miste het doel. Na een ‘los’ van Menno was de wedstrijd echter definitief gespeeld: 1-3. Al met al een teleurstellende nederlaag.