Geen 3 uit 3 voor K3!!

ONA '53 4

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

27 september 2014 14:30

Met een uitgedunde selectie (zo heb je er donderdag nog 17 en zo naar een kwartier wedstrijd nog maar 12) stond vandaag de uitwedstrijd tegen Ona uit Wageningen op het programma met scheidsrechter… Chris v Alfen. Met 2 winstpartijen op zak begonnen we vol goede moed aan de wedstrijd. Maar waar de afgelopen weken de doelpunten als rijpe appeltjes van de boom vielen, bleven ze dit keer hangen. En als je zelf de kansen verprutst en de tegenstander wel makkelijk scoort, dan sta je met de rust ‘’zomaar’’ met 3-0 achter. We hadden de pech dat Peter Wisgerhof (net afgetraind bij FC Twente) voor het eerst bij Ona meedeed. Daar hadden we wel ‘’last’’ van, want hij was de sturende kracht. De 1ste helft was hun positiespel wel beter, maar echte kansen kregen ze niet. De 1 – 0 kwam uit een cornerbal en bij de 2e goal was Driekus ff vergeten dat hij nu verdediger was in plaats van aanvaller: Corjan was kansloos op zijn kopbal. De 3-0 was de eerste goal uit een mooie aanval. Zelf hadden we ondertussen ook al verschillende kansen gemist. Thomas schoot naast na een mooie rush. En bij een diepe bal vergaten zowel Bram als Wouderik om de bal mee naar de goal te nemen. Dus was de ruststand enigszins geflatteerd 3 – 0.

Maar we hadden toch nog het geloof erin om de 2e helft het tij te keren. Zeker nadat we door een kopbal van Wouderik op 3 – 1 kwamen en de krachten bij hun afnamen. Ook nu kregen we de kansen. O.a. 2x uit een vrije trap, één op de rand van de zestien en de andere vanaf ± 11 meter (de keeper moest de bal wel in de handen pakken na een verkeerde terugspeelbal). Maar beide mogelijkheden werden niet benut. En zo bleef het 2 goals verschil en tikte de tijd weg. Toen zij na een schwalbe van Wisgerhof (hij dook over Henk heen) ook nog een strafschop kregen, was de wedstrijd gespeeld: 4-1. Zeker ook gezien de 2e helft toch een onnodige nederlaag, maar dat is voetbal. Van de week dus maar flink trainen op de afwerking, want volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Dodewaard op het programma.