DTS Ede 5 - Kesteren F1 (27-09-2014)

DTS Ede F5

F-pupillen zaterdag, F1, 4e klasse 09

27 september 2014 9:30

Onze 3de competitiewedstrijd staat vandaag op het programma, uit naar DTS Ede F5. Omdat Milan deze zaterdag moet ‘overvliegen’ bij de scouting en Moukhlis zich ziek heeft gemeld is Julian (baaldag) vandaag wel van de partij. Nadat de mist is opgetrokken en er een lekker zonnetje tevoorschijn komt beginnen de jongens een beetje slaperig aan de wedstrijd. De tegenstander is steeds feller in de duels en dat resulteert  in de 1-0 voor DTS Ede. Door dat doelpunt worden de jongens eindelijk wakker en beginnen beter te voetballen. Na een goede aanval krijgt Niels B. de bal, kapt een mannetje uit en schiet hard raak, 1-1. We blijven in de aanval en net voor rust prikt Luuk met links de bal binnen, 1-2!

In de rust krijgen de jongens te horen dat ze beter moeten gaan overspelen. Net na de rust gebeurd dat ook en Maikel wordt door Jurre alleen op de keeper afgestuurd, die de bal na twee pogingen achter de keeper werkt, 1-3. Even later maakt Niels B. zijn tweede doelpunt van vandaag, 1-4! Makkie denken de jongens nu, we winnen wel. Maar daar denkt DTS Ede anders over. Onze verdediging kan ze nog een paar keer tegenhouden, maar dan valt toch de 2-4. Even later staat het  zelfs 3-4, na een schot van afstand die net niet tegengehouden kan worden door Julian, onze keeper van vandaag. Nu wordt het spannend. DTS krijgt nog 1 grote kans, die gelukkig gemist wordt. Na een te lange 2de helft, wordt er eindelijk afgefloten. Hard gewerkt door onze jongens en weer 3 punten verdiend! Volgende week spelen we een thuiswedstrijd tegen Excelzior Z. F2, die net als ons ook 9 punten uit 3 wedstrijden hebben!

Opstelling: Julian, Niels D., Damiën, Omar, Jurren, Luuk, Niels B., Jurre en Maikel.

Afwezig: Valerio (baaldag), Milan, Moukhlis (ziek).