Steffan redt punt voor Kesteren.

Kesteren 1

SCH zat. 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

27 september 2014 14:30

Bosch, E.

27-09-2014: Kesteren-SCH 1-1

Kesteren speelde de slechtste wedstrijd van het nog prille seizoen. De verwachtingen voor deze wedstrijd waren hoog. Wellicht, in dit stadium van de opbouw, te hoog! Kesteren was geen “schim” van de eerste helft van vorige week in en tegen Alverna.

De wil was er wel, maar het lukte niet tegen Sport Club Heesch uit Nijmegen. Al in de eerste minuut stond het 0-1 voor de gasten. Gerrit verdedigde tot tweemaal toe niet goed uit en met een lage schuiver scoorde SCH simpel.

Pas in de 15e minuut krijgt Kesteren een goede mogelijkheid om langszij te komen. Tom speelt de bal in de diepte op Yannick. Alleen voor de doelman ging zijn lob helaas langs de verkeerde kant van de paal. Even later staat Steffan goed opgesteld om een afstandsschot met zijn vuisten te kunnen verwerken. Aan het spel is op dat moment niet te zien dat SCH nog puntloos onderaan staat. Kesteren is zeker niet beter en de gasten zijn zelfs dreigender. Na 32 minuten komt de 2e goede aanval van Kesteren. Yannick geeft de bal op Jasper. Deze legt terug op Gijsbert. Zijn schot kan de doelman in eerste instantie nog wegwerken, maar de bal komt recht voor de voeten van Yannick. Het schot van Yannick komt echter tegen de buitenkant paal.

In de 37e minuut komt dan de bevrijdende goal. Een vrije trap van Gerrit komt hoog voor en wordt in eerste instantie weggewerkt. De bal komt voor de voeten van Yannick en zijn inzet is nu wel doeltreffend (1-1).

In de 2e helft lijkt alles iets beter te staan. Helaas blijft het spel ver achter van hetgeen de spelers eerder hebben laten zien.

Even na rust een goede aanval over diverse schijven. Uiteindelijk kopt Jasper de bal breed op Gijsbert, maar deze schiet de bal van dichtbij hoog over.

In de 75e minuut zetten de gasten een goede aanval op over rechts. Er komt een voorzet en Steffan, die in feite de bal moet kunnen onderscheppen, gaat door zijn knie. De bal komt vervolgens bij de spits van SCH en in het duel met Thijs gaat deze neer. De scheidsrechter wijst direct naar de stip.

Steffan kan gelukkig weer worden opgelapt. De goed ingeschoten strafschop wordt vervolgens schitterend door Steffan uit de hoek gehaald. Een mooi staaltje keeperswerk en tevens voorkomt hij hiermee een nederlaag voor Kesteren.

In blessuretijd was de winst nog dichtbij. Niels kan een hoge inzet doorkoppen en de bal komt voor de voeten van Jasper. Deze haalt direct uit, maar nu staat de doelman van de gasten een overwinning van Kesteren in de weg door zich met zijn gehele lichaam in de baan van het schot te werpen.

Volgende week een uitwedstrijd tegen Krayenhoff uit Nijmegen, aanvang 15.00 uur.

Bron: JK