Kesteren blijft ook in en tegen Alverna ongeslagen

Alverna zat. 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

20 september 2014 14:30

Bloksma, P.J.

20-09-2014: Alverna – Kesteren 1-3.

Vanaf de aftrap neemt Kesteren het initiatief. De thuisploeg komt er in de gehele eerste helft niet aan te pas. Kesteren speelt goed combinatie voetbal en laat bij vlagen erg mooie aanvallen zien.

De eerste kans komt in de 5e minuut. De bal gaat over diverse schijven en Johan geeft uiteindelijk op Jasper. Zij schot is te zacht om de doelman te passeren. In de 12e minuut gaat de aanval over rechts. Nick geeft op tijd en goed voor op de mee opgekomen Gijs. Deze kopt goed in , maar de bal wordt uiteindelijk nog door de keeper tot corner verwerkt. De genomen hoekschop komt bij de 2e paal. De bal wordt goed terug gelegd op Tijs en zijn kopbal komt op de paal. Even later komt de bal wederom tegen de paal. Nu vanaf een aanval over links. Yannick neemt de bal van zeker 35 meter ineens op de schoen met helaas als resultaat de binnenkant van de paal. Yannick heeft deze middag pech met zijn harde schoten, want nog geen minuut later kan de doelman zijn inzet uit de kruising weghalen.

In de 41e minuut komt dan de dik verdiende voorsprong. Een vrije trap wordt direct genomen en komt bij Tom. Ook hij haalt van zeker 30 meter ineens uit en de bal gaat nu wel via de onderkant van de lat in het doel (0-1).

Vervolgens krijgt de thuisclub zijn eerste mogelijkheid om te scoren. Tot 2x toe krijgen zij een cornerbal. Uiteindelijk kan Steffan de inzet met zijn vuisten onschadelijk maken. Op slag van rust legt Jasper een vrije trap op het hoofd van Johan. Deze kopt kruiselings mooi in het doel (0-2).

Een dik verdiende ruststand en ook nog met goed en mooi spel.

De thee doet Kesteren de laatste weken geen goed, want vanaf de aftrap was het een geheel andere wedstrijd. Kesteren had het spel niet meer in handen en verloor op beslissende momenten de duels. Het wachten was dan ook op de tegentreffer. Deze kwam dan ook vlot. Een vrije trap wordt goed binnen geschoten (1-2) en Kesteren wankelde. Een vrije trap van Jasper wordt nog wel uit de kruising gekopt door een verdediger, maar veel gevaarlijker kon Kesteren op dat moment niet worden. De tegenaanvallen daarentegen werden steeds dreigender. Gelukkig had Kesteren nu eens het geluk van het houtwerk aan haar zijde doordat een bal via de buitenkant van de paal uit het doel bleef.

Tom maakt uiteindelijk in de 90e minuut een einde aan de toch wel opgelopen spanning. Hij scoorde nu van 20 meter met een mooi schot zijn 2e doelpunt van de middag.

Al met al een dik verdiende overwinning.

Volgende week thuis tegen SCH, aanvang 14.30 uur.