Kesteren overklast Bennekom met 10 tegen 3

4041GT
KESTEREN

Kesteren overklast Bennekom met 10 tegen 3

Vandaag de 1e wedstrijd van de 4e en laatste reeks van het seizoen in de Hoofdklasse KNVB. Gelijk een thuiswedstrijd tegen opponent Bennekom uit het gelijknamige dorp. Een aantal weken terug werd in de uitwedstrijd kansloos met 6-2 verloren. De uitslag doet groot vermoeden, maar er gebeurde meer tijdens deze wedstrijd hetgeen meespeelde bij met name de spelers van Kesteren. Maar laten we dit achter ons laten en ons gaan focussen op de wedstrijd van vandaag.

Aanwezig zijn: Jurre, Louise, Luc, Manuel, Joas, Tijn en Mats.

Kesteren start voortvarend, maar het eerste schot komt van de voet van een Bennekom speler. Zijn schot gaat hoog over. In de tegenaanval scoort Kesteren de 1-0. Mats schiet de bal onhoudbaar in de kruising. Joas schiet een verkeerde uittrap van de keeper recht in de handen van dezelfde doelman. Even later komt Bennekom op gelijk hoogte. Een afstandsschot is voor Jurre onhoudbaar. Vanaf de aftrap krijgt Joas de bal en schiet onberispelijk de 2-1 voorsprong binnen. Het zijn de minuten van Joas, want wederom komt een uittrap in zijn voeten en hij scoort 3-1. Vervolgens schiet hij ook nog de bal hard op de paal. Een goede actie van Joas over rechts en zijn diagonale schot valt ook binnen en het is 4-1. Een mooie aanval van Kesteren betekent zelfs de 5-1. Joas geeft op tijd af aan de vrijstaande Tijn en die scoort met zijn rechter, ja ja, voet. Eenzelfde actie van beide spelers en Tijn die het afmaakt (6-1). Jurre redt goed op een afstandsschot. De 7-1 is een assist van Tijn op Manuel. De laatste haalt hoog onhoudbaar uit. Bennekom komt terug naar 7-2. Jurre is kansloos op een mooi doelpunt van het meisje met een “knotje”. Het wordt zelfs 7-3 door onoplettendheid van Kesteren direct na de pauze. Maar dichter bij laat Kesteren de tegenstander niet komen. Een prachtig doelpunt van Tijn en het is 8-3. Overigens moet wel gezegd worden dat de doelman van Bennekom erg goed staat te keepen. Tijn schiet even later op de lat. Louise heeft geen geluk en schiet een paar maal de bal op de doelman of er zit net een voet van een verdediger tussen. Ook Luc staat vandaag weer zijn “mannetje”. Hij staat onberispelijk te verdedigen. Bennekom treft ook paal en lat. Hetzelfde doet Joas. Een vrije trap schiet hij keihard op de deklat. De 9-3 komt van de voet van Tijn. Hij moet door zijn inzet wel even bijkomen van de pijn! De eindstand komt van de voet van Manuel.

Al met al een mooie overwinning met redelijk goed voetbal van Kesteren zijde.

Volgende week een uitwedstrijd in Ede tegen Blauw Geel’55, aanvang 10.00 uur.

JK