Kesteren heeft geen “kind” aan de tegenstander uit Wageningen.

SKV JO9-1JM

Hoofdklasse (4e fase) 09

20 april 2024 10:30

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Kesteren heeft geen “kind” aan de tegenstander uit Wageningen.

Het team van Jasper en Ramon treft vandaag thuis SKV uit Wageningen. Een maand terug speelde men ook al tegen elkaar en won Kesteren met 7-4. Vandaag hebben beide teams weer nieuwe kansen en zijn we benieuwd of er lering is getrokken uit de slechte start (ondanks de overwinning) van vorige week zaterdag.

Aanwezig zijn: Luc, Mats, Louise, Tijn, Joas, Manuel en Jurre.

Kesteren start vanaf de aftrap fanatiek en geeft de tegenstander geen enkele ruimte en komt al vlot op een  1-0 voorsprong. De doelman van SKV schiet de bal verkeerd uit en recht in de voeten van Joas. Hij schiet direct op doel, maar de bal zwaait behoorlijk af. Toch komt de bal nog bij een verdediger en die schrikt zo dat hij uithaalt en de bal in zijn eigen doel ziet belanden. Nog geen 20 seconden later is het al 2-0. Nu is het Tijn die vanaf de rechterkant ineens uithaalt en doel treft. Mats probeert het van grote afstand, maar ziet zijn bal over het doel gaan. Ook Luc doet een poging van afstand en ook bij hem ontbreekt het aan het nodige geluk. Kesteren blijft de aanval zoeken en nu begint Joas aan een perfecte solo. Maar zijn schot mist het doel. SKV komt er helemaal niet aan te pas. Dit komt mede door de inzet van alle spelers van Kesteren. Jurre hoeft maar eenmaal in actie te komen en maakt geen fout. De 3-0 komt mede tot stand door goed voorbereidend werk van Manuel. Hij speelt zich vrij en geeft op tijd af aan de vrijstaande Tijn. Die schiet van zijn favoriete linkerkant onhoudbaar binnen (3-0). SKV komt wat beter in de wedstrijd, maar zijn ongevaarlijk voor het doel van Jurre. Een prachtige aanval en Kesteren loopt uit naar 4-0. Joas gaat op kracht over rechts door en trekt op de achterlijn de bal hard voor. Tijn hoeft alleen maar in te tikken. Het ontbreekt Manuel aan het nodige geluk bij zijn afstandsschoten. Joas gaat vanaf de 2e helft Jurre als doelman vervangen.  Hij pareert direct een aantal goede inzetten van de Wageningen spelers. Kesteren komt zelfs op 5-0. Tijn ramt de bal in de kruising. Eindelijk lukt het Manuel ook. Zijn schot verdwijnt in de linker benedenhoek (6-0). Een volley vanuit lucht door Tijn had een mooier lot verdient, maar de bal komt tegen de deklat. Een onverwacht schot van een SKV speler verdwijnt in een kluwen van spelers net langs de verkeerde kant van de paal voor Kesteren (6-1).  Mats probeert het ook nog eens van afstand, maar de doelman staat goed opgesteld. Manuel heeft nu meer geluk en schiet zijn 2e doelpunt van deze wedstrijd binnen (7-1). Het laatste doelpunt van de wedstrijd komt op naam van Tijn. Hij schiet een vrije trap in een malaise van spelers achter de doelman.

Een leuke wedstrijd waarbij alle spelers hun uiterste best hebben gedaan. Dus verdienen Luc, Mats, Louise, Manuel, Jurre, Tijn en Joas alle complimenten.

De volgende wedstrijd is op zaterdag 11 mei thuis tegen FC Jeugd, aanvang 09.45 uur.

JK.