Kesteren pas laat wakker! Tijn scoort 6 maal.

Blauw Geel '55 JO9-1

Hoofdklasse (4e fase) 09

13 april 2024 10:00

Sportpark Peppelensteeg
Peppelensteeg 5
6715CV
EDE GLD

Kesteren pas laat wakker! Tijn scoort 6 maal.

In Ede is vandaag Blauw Geel’55 de tegenstander. In de Hoofdklasse werd niet eerder tegen dit elftal gespeeld. Aanwezig zijn: Louise, Joas, Tijn, Jurre, Luc, Mats en Manuel.

Kesteren zoekt vanaf de aftrap de aanval, maar Blauw Geel is als eerste echt gevaarlijk voor het doel van Jurre. Hij staat echter goed opgesteld en pakt de ingeschoten bal. Een schot van Joas wordt even later goed gepakt door de doelvrouw van de thuisclub. Kesteren komt op een 0-1 voorsprong door een doelpunt van Tijn. Joas kan net niet bij de bal komen. De doelvrouw schiet de bal recht in de voeten van Tijn en die weet wat hij hiermee moet doen. Vanaf de aftrap is het direct weer gelijk. Een schot vanaf de linkerkant is onhoudbaar voor Jurre. De bal verdwijnt in de rechter kruising. Het vizier van Tijn staat op dat moment nog niet zuiver. Zijn schoten gaan over of naast. De thuisclub komt op voorsprong door slecht wegwerken van de bal in de verdediging. Een intikkertje is voldoende voor 2-1. Dit duurt niet lang. Tijn is zijn verdediger te snel af en scoort beheerst de gelijkmaker. Even later redt de doelvrouw prachtig op een inzet van dezelfde Tijn. Een inschattingsfoutje van Jurre en de thuisclub staat voor met 3-2. Kesteren loopt, zeker op dat moment, achter de feiten aan. Er is onvoldoende inzet, geen tot weinig beleving. Geen idee wat het team op dat moment bezielde! De thuisclub loopt zelfs uit naar 4-2 en 5-2. Dan krijgt Tijn het op z’n heupen . Een individuele actie en zijn schot is onhoudbaar (5-3). Via de onderkant lat en binnenkant paal schiet Joas de 5-4 binnen. De thuisclub heeft op dat moment pech door tegen de paal te schieten. En Kesteren ontsnapt hiermee aan de genadeklap. Met een schitterende actie over links schiet Tijn de gelijkmaker binnen. Op dat moment leek het wel of Kesteren wakker werd en er ook weer in ging geloven. De thuisclub is daarentegen het geloof even kwijt. Kesteren komt op voorsprong door een doelpunt van Joas. Tijn maakt aan alle illusies van Blauw Geel een einde door de 5-7 en 5-8 op zijn naam te zetten. In de laatste minuut maakt Joas uiteindelijk het negende doelpunt voor Kesteren. Het slotdoelpunt komt op naam van een speler van de thuisclub en bepaalt de eindstand op 6-9.

Al met al een verdiende overwinning die pas laat tot stand kwam doordat de Kesteren spelers te laat ontwaakten uit hun dromen.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen SKV Wageningen, aanvang 10.30 uur.