Eerste overwinning in spannende wedstrijd.

DIO '30 JO9-1

Hoofdklasse (3e fase) 10

3 februari 2024 10:30

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Eerste overwinning in spannende wedstrijd.

Vandaag de 2e wedstrijd in de Hoofdklasse tegen DIO’30 uit Druten. De letters “DIO” staan voor Door Inspanning Ontspanning.

Door ziekte is vandaag Sjors afwezig en hij wordt vervangen door Jurre en vanaf het 3e gedeelte door Manuel.

DIO heeft een fysiek grotere spelers dan de spelers van het team van Kesteren. Maar forser wil niet altijd alles zeggen! Kesteren pakt direct vanaf de aftrap het initiatief. Manuel is goed op dreef en zet een goed aanval op. Hij geeft de bal te hard voor de sprintende Tijn. Toch komt de bal weer in de voeten van Manuel en doet hij het zelf door beheerst te scoren in de verre hoek (1-0). Het eerste schot van een DIO speler wordt goed gepakt door Jurre. Even later zet Manuel weer een aanval op en geeft op Joas. De laatste schiet hard naast het doel. In een aanval van tegenstander DIO redt Jurre eerst goed op een harde inzet. De terugspringende bal wordt vervolgens keihard binnen geschoten (1-1). Tijn schiet even later de bal via de doelman tegen de paal. Kesteren heeft op dat moment een veldoverwicht zonder echt gevaarlijk te worden voor de goed keepende doelman van de tegenstander. Manuel probeert het met afstandsschoten, maar de bal gaat naast of over. Ook Tijn heeft geen geluk met zijn afstandsschoten. DIO is af en toe ook gevaarlijk voor het doel van Kesteren. Een corner gaat zelfs via de voorkant van de lat voorlangs. Na de 3e hervatting gebeurt precies hetzelfde als vorige week in de wedstrijd tegen OSC. Onnauwkeurigheid en de bal onnodig verliezen geeft DIO de gelegenheid om sterker te worden. Maar nu herpakt Kesteren zich beter dan in de vorige wedstrijd. Mats geeft strak op Tijn. Zijn uithaal is onhoudbaar voor de uitstekende doelman en het is 2-1. Even later profiteert Joas van onoplettendheid in de DIO verdediging en gaat alleen door en scoort 3-1. In het laatste gedeelte begint Kesteren weer slecht. Hoe komt dit? Dit is een taak voor de technische staf de komende weken! DIO profiteert dan ook volledig van het op dat moment matige Kesteren en scoort op een prachtige wijze door de bal diagonaal in de kruising te schieten en het is ineens volledig onnodig 3-2. Kesteren herpakt zich gelukkig en zowel schoten van Mats, Joas en Tijn missen het doel. In de laatste minuten is het toch nog “billenknijpen”. Manuel is gelukkig attent en pakt enkele inzetten van de tegenstander. De eerste overwinning is hiermee een feit.

Volgende week een uitwedstrijd in en bij Bennekom, aanvang 09.45 uur.

JK.