Geflatteerde en onnodige nederlaag!

OSC JO9-1

Hoofdklasse (3e fase) 10

27 januari 2024 9:45

Sportpark Nieuw Balveren
Stationsstraat 24 A
6515AB
NIJMEGEN

Geflatteerde en onnodige nederlaag!

De eerste wedstrijd van 2024 is gelijk ook de eerste wedstrijd van de 3e reeks van deze competitie.

In september jl. is gestart in de 2e klasse. Het team werd glansrijk kampioen en promoveerde naar de 1e klasse. In deze hogere klasse had het team ook geen moeite met de “nieuwe” tegenstanders. Een mooie 2e plaats was het resultaat. De KNVB heeft het achttal, mede naar aanleiding van de uitslagen in de 1e klas, weer een klasse hoger ingedeeld. Dat is nu dus de Hoofdklasse. Velen zullen gedacht hebben dat hiermee ook de afstanden naar tegenstanders groter zouden zijn. Maar dit valt allemaal erg mee. De uitwedstrijden zijn vandaag naar Oosterhout (gemeente Nijmegen) en verder naar Bennekom, Druten, Elst, Ede en Wageningen. De eerste wedstrijd thuis tegen SCW’23 uit Renkum werd afgelopen zaterdag door een besneeuwd veld afgelast. Erg benieuwd hoe het team zich verder gaat ontwikkelen in de komende tijd.

Nu naar de wedstrijd van vandaag in en tegen OSC Oosterhout.  Op een prachtig en zonovergoten sportpark “Nieuw Balveren” werd voor de eerste keer in de Hoofdklasse afgetrapt. Aanwezig waren: Sjors, Tijn, Mats, Luc, Jurre, Manuel, Joas en Louise.

Kesteren begint goed aan de wedstrijd. Tijn gaat over links door en geeft af op Manuel. Zijn schot gaat via de doelman naast het doel. De corner wordt door Tijn op de paal geschoten. Even later gaat Tijn over links goed door en zijn schot is raak (0-1). De 0-2 is een mooie aanval. Joas en Jurre spelen elkaar enkele malen de bal toe en passeren alle tegenstanders. Joas schiet de bal in de korte hoek. Een paar minuten later gaat Joas over rechts alleen door en geeft op tijd af aan Tijn. Die legt de bal terug op de vrijstaande Mats. Zijn schot gaat helaas net naast het doel. OSC komt in het eerste gedeelte slechts éénmaal voor het doel van Kesteren. Het uiteindelijke schot wordt door Sjors goed tot corner verwerkt. Helaas schiet OSC de toegekende corner wel raak en komt terug naar 1-2.

Kesteren komt vervolgens zelfs op een 3-1 voorsprong door een prachtig afstandsschot van Joas. Ook Manuel probeert het met schoten van afstand, maar zijn vizier staat vandaag niet goed afgesteld. Kesteren blijft met goed samenspel op de helft van de tegenstander spelen. Het ontbreekt echter steeds aan de afwerking. Op slag van rust staat het hele team te slapen en OSC profiteert optimaal en het is 2-3. Direct na rust redt Sjors op twee voor hem verschijnende aanvallers van de tegenpartij. Ook Luc lukt het niet het doel te vinden met een afstandsschot. Joas schiet even later keihard op de doelman van OSC. De terugkomende bal komt voor de voeten van Tijn. Die schiet ook hard in, maar de bal gaat nu via de voet van een verdediger naast. OSC begint beter te voetballen en Kesteren gaat juist minder goed voetballen. De spelers lijken minder bij het spel betrokken en de tegenstander profiteert direct met een mooie aanval waarbij Sjors kansloos is (3-3). Kesteren verliest, zoals gezegd, het initiatief en komt via Tijn toch nog op een 3-4 voorsprong. Voor Kesteren blijft het hierbij en OSC krijgt vleugels. Waarbij gezegd moet worden dat de gewisselde doelman van OSC goed stond te keepen. OSC loopt in het laatste gedeelte van de wedstrijd volkomen verdiend uit naar een 7-4 overwinning.

Zoals al gezegd. Wat geflatteerd, maar een verdiende nederlaag waar de spelers hopelijk van zullen leren bij de komende wedstrijden. Een wedstrijd speel je 4 x 10 minuten en niet 2 x 10 minuten!!!

Volgende week een thuiswedstrijd tegen DIO’30 uit Druten, aanvang10.30 uur.
JK.