Teamprestatie Kesteren voorkomt wellicht degradatie.

SKV JO9-1JM

Hoofdklasse (3e fase) 10

16 maart 2024 9:00

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Teamprestatie Kesteren voorkomt wellicht degradatie.

Vandaag de laatste wedstrijd van de 3e competitie reeks in de hoofdklasse KNVB. Het betreft een thuiswedstrijd tegen SKV uit Wageningen. Voor enkele jaren terug stond de vv Kesteren nog geregistreerd onder de naam SVK. Hetgeen betekende Sport Vereniging Kesteren. Deze sportvereniging bestond uit de sporten voetbal, korfbal, turnen en volleybal. Om diverse redenen is voor ruim 15 jaar terug besloten om de sportvereniging te ontbinden en alle genoemde afdelingen zijn zelfstandig verder gegaan met de uitoefening van hun sport. Vandaag dan dus tegen de club uit Wageningen met een andere lettervolgorde. SKV staat voor Sport Kweekt Vriendschap.

Dan naar de wedstrijd. Ik moet beginnen met de mededeling dat doelman Sjors is gestopt met de voetbalsport. Hij heeft na afloop afscheid genomen van zijn teamgenoten en begeleiding. Kesteren begint sterk en weet waarvoor gestreden moet worden. Handhaven in de Hoofdklasse. Tot op heden werd slechts één wedstrijd gewonnen en dus moesten de punten vandaag nog een keer gepakt worden. Tijn schiet als eerste vanaf links de bal in het zijnet. Na een aantal minuten komt SKV toch ook beter in de wedstrijd en scoort in de eerste de beste aanval. Jurre (doelman a.i.) is kansloos op een laag hard schot van afstand (0-1). Even later komt de tegenstander zelfs op een 0-2 voorsprong. Weer is Jurre kansloos. Tijn schiet keihard op de onderkant van de lat, maar de terugkomende bal blijft voor de doellijn. Direct vanaf de aftrap van het 2e deel van de wedstrijd is het al 0-3. Manuel raakt de bal helemaal verkeerd en schiet onbedoeld in eigen doel. De gedachte was even het is een gespeelde wedstrijd! Maar vanaf de aftrap krijgt Joas het “op de heupen” en gaat alleen goed door en scoort 1-3. Kesteren kreeg weer hoop en Luc geeft een perfecte dieptebal op Joas, maar zijn inzet wordt gestopt door de doelman. Kesteren probeert van alles, maar het vizier van alle spelers staat erg onzuiver en ook het geluk ontbrak een beetje. Joas schiet de bal op de paal. De terug in het veld komende bal komt in de voeten van Luc. Hij haalt direct hard en laag uit en het team van Jasper en Ramon komt terug naar 2-3. Nu gaat de wedstrijd weer gelijk op. Tijn schiet recht op de doelman en SKV schiet de bal keihard op de paal. Kesteren komt op gelijke hoogte door een individuele actie van Tijn (3-3). Even later is het zelfs 4-3. Een mooie aanval van achteruit. Mats geeft de bal perfect op de vrijlopende Tijn. Hij geeft met links direct op de meelopende Joas en die weet wat hij moet doen: scoren. Ook SKV blijft kansen krijgen voor de gelijkmaker. Maar het vizier ontbreekt en/of doelman Jurre is een sta in de weg. Een cornerbal van Tijn op Joas had even later een beter lot verdiend. Met behulp van Louise onderschept Tijn op het middenveld de bal en gaat alleen door en scoort via de binnenkant van de paal (5-3). Al vlot is het zelfs 6-3. Manuel onderschept de bal en geeft af op Joas en die is op dreef en scoort beheerst. Ook de 7-3 komt van zijn voet. Het laatste doelpunt van de wedstrijd komt van de voet van een SKV speler en hiermee komt de eindstand op een 7-4 overwinning voor Kesteren.

Al met al een echte teamprestatie waar alle spelers trots op mogen zijn.

Dit was zoals al gezegd de laatste wedstrijd van deze reeks. De 4e en laatste reeks start zaterdag 6 april. De nieuwe indeling is op dit moment nog niet bekend. We gaan er wel een beetje vanuit dat dit wederom in de Hoofdklasse zal zijn!