Een wedstrijd met een verkeerd voorbeeld.

Bennekom JO9-1

Hoofdklasse (3e fase) 10

10 februari 2024 9:45

Sportpark De Eikelhof
Achterstraat 11
6721VM
BENNEKOM

Een wedstrijd met een verkeerd voorbeeld.

Vandaag een uitwedstrijd in en tegen Bennekom. Een wedstrijd die niet vlug vergeten zal worden en hopelijk niet teveel verdere impact zal hebben voor de spelers.

Kesteren begon goed aan de wedstrijd tegen de fysiek grotere spelers van Bennekom en namen het initiatief. De eerste doelrijpe aanval werd opgezet door Luc. Hij gaat alleen goed door en zijn schot gaat helaas voor het doel langs. Een eerste schot op doel van Bennekom komt gelukkig voor Kesteren tegen de paal. Een verre uittrap van Sjors komt in de voeten van Tijn. In de draai schiet hij direct op doel, maar helaas naast het doel. Ook Manuel probeert het eveneens zonder resultaat met een goed afstandsschot. Sjors pakt enkele inzetten, maar is vervolgens kansloos op een “zondagsschot” van een Bennekom speler. Kesteren komt even later op gelijke hoogte. Joas gaat goed alleen door en zijn schot is onhoudbaar voor de doelman (1-1).

Helaas blijkt de scheidsrechter/leider van de thuisclub incapabel om een wedstrijd op dit niveau te leiden. Eerst past hij de regels niet toe en gaat vervolgens in discussie met de Kesteren leiding. Een moment later laat hij een opzettelijke harde overtreding op Manuel zonder vermaning/straf door gaan. En dat was nog niet alles. Even later is er duel tussen Mats en een Bennekom speler. De sok en schoen komen ongelukkig vast te zitten. De speler van de thuis club rukt zich los en schopt vervolgens Mats opzettelijk na. De scheidsrechter wilde dit oplossen door Mats aan te spreken. Dit gaf natuurlijk de nodige commotie bij de aanwezige supporters van Kesteren. Dit ging veel te ver van beide kanten. Verbaal werden onnodige dingen geroepen tussen met name de Bennekom leiding en Kesteren supporters. Het ging zelfs zo ver dat de scheidsrechter zijn jas uittrok om………….. Gelukkig werd e.e.a. op tijd gesust. Helaas bleef één van de hoofdrol spelers (scheidsrechter) gewoon op het veld staan!!!

Na dit onnodige en niet op sportvelden behorende incident werd er doorgespeeld. Alleen had e.e.a. bij de Kesteren spelers waarschijnlijk teveel impact gehad. Bennekom scoorde namelijk in de eerste de beste aanval de 2-1.

Na de rust komt Kesteren enigszins terug in de wedstrijd. Tijn gaat goed alleen door, maar zijn schot gaat naast. Jurre onderschept goed de bal tussen enkele verdedigers, maar het geluk zit Kesteren niet mee. Het vizier staat ook bij Manuel niet goed met zijn afstandsschoten en vervolgens worden ook paal en lat geraakt. Bennekom heeft daarentegen doordat Sjors aan de kleine kant is en bij hoge ballen vaak kansloos is meer geluk. Zij lopen dan ook uit naar 5-1. In de laatste minuten schiet Jurre eerst op de lat. De terugkomende bal schiet Mats vervolgens hoog binnen (5-2). Direct vanaf de aftrap vergroot Bennekom de stand en tevens de eindstand naar 6-2.

Een wedstrijd met (waarschijnlijk) teveel indrukken en hopelijk voor met name de spelers om gauw te vergeten.

Volgende wedstrijd is pas op 2 maart thuis tegen Spero, aanvang 10.00 uur.

1.