Goed spelend Kesteren verliest nipt van een uitstekend FC Jeugd.

FC Jeugd JO9-1

Hoofdklasse (3e fase) 10

9 maart 2024 8:45

Sportpark Hoekelumse Eng
Sportparkweg 8
6717LD
EDE GLD

Goed spelend Kesteren verliest nipt van een uitstekend FC Jeugd.

Vorige week werd, volgens info, verloren van een uitstekende tegenstander Spero uit Elst (Gld). De uitslag was naar zeggen wel wat geflatteerd. Vandaag in de uitwedstrijd bij FC Jeugd in Ede zou het wederom niet makkelijk worden. Het team van FC Jeugd heeft nog geen wedstrijd verloren en zou erg goed moeten spelen. Voordat ik naar het verslag van de wedstrijd ga wil even terug komen op de  naam van FC Jeugd. FC Jeugd is in 1990 opgericht en de jongste voetbalclub van de gemeente Ede. Helaas heb ik nergens kunnen vinden waar de naam van de club voor staat.

En nu naar de wedstrijd zelf. Kesteren is compleet. Aanwezig zijn: Sjors, Manuel, Louise, Luc, Tijn, Joas, Mats en Jurre. In de warming up moest Sjors al vlot afhaken met een blessure. Jurre werd noodgedwongen zijn vervanger en deed dit goed. Kesteren begint fanatiek en goed aan de wedstrijd. Tijn schiet een op hem zelf begaande overtreding helaas hoog over en even later gaat een schot van hem voorlangs het doel. Kesteren neemt een 0-1 voorsprong via een prachtig doelpunt van Mats. Zijn diagonaal harde schot is onhoudbaar voor de goede doelman van de thuisclub. Kesteren blijft goed spelen en Manuel geeft de bal diep op de sprintende Tijn. Vrij voor de doelman wordt hij te ver naar buiten gedreven waardoor zijn 2e inzet helaas naast gaat. FC Jeugd komt steeds beter in de wedstrijd. Zij proberen elkaar te vinden en zijn fysiek sterker. Je kunt zien dat alle spelers van dit team kunnen voetballen en zij hebben ook allemaal meet power in hun benen/voeten. Zij komen dan ook met een hoog afstandsschot op gelijke hoogte en even later op voorsprong (2-1). Kesteren blijft het proberen met de lange bal. De 2-2 is een mooi samenspel tussen Tijn en Joas. De laatste schiet in de draai de gelijkmaker binnen. De thuisclub heeft het betere van het spel en probeert het met gevaarlijke afstandsschoten, maar Jurre is attent en staat goed te keepen. De beste speler van Kesteren vandaag, Joas, gaat een paar keer op kracht goed door, maar heeft het geluk niet mee.

FC Jeugd komt op een 3-2 voorsprong door teveel vrijheid geven aan de beste speler van de thuisclub. Joas is dicht bij de gelijkmaker, maar zijn schoten worden gepakt door de doelman. Ook aan de andere zijde komen er kansen, maar hier staat Jurre een doelpunt in de weg. De 3-3 komt weer van de voet van Joas. Hij gaat uitstekend door en omspeelt de doelman. Een onverwacht schot van afstand is vervolgens Jurre te machtig (4-3). In een paar minuten loopt de thuisclub uit. Een prachtige omhaal die meer zou verdienen blijft voor het doel liggen. De bal komt voor de voeten van een speler van de thuisclub die direct uithaalt (5-3). Nog geen minuut later is het 6-3. Een scrimmage voor het doel en onvoldoende wegwerken en het is weer raak. Toch blijft Kesteren mee voetballen en wordt de aanval gezocht. De eindstand komt van de voet van Tijn. Hij wordt over links aangespeeld en zijn schot is voor de doelman te machtig (6-4). Dit is de eindstand van een leuke wedstrijd met een uitstekend voetballende tegenstander. Alle spelers, waaronder ook de goed spelende Luc en Louise, verdienen de complimenten voor hun spel en inzet vandaag.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen SKV, aanvang 09.00 uur.
JK.