Kesteren komt laat op stoom!

SCW '23 JO9-2

25 november 2023 9:30

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Kesteren komt laat op stoom!

Vandaag een thuiswedstrijd tegen SCW uit Renkum/Heelsum. SCW staat voor Sportclub Wilhelmina en is dit jaar ontstaan uit de opgeheven clubs: Redichem, RVW en CHRC.

Aanwezig zijn: Louise, Luc, Mats, Manuel, Joas, Tijn, Jurre en Sjors.

Vanaf de aftrap zoekt Kesteren de aanval. Maar echt gevaarlijk is het team van Jasper en Ramon nog niet. SCW krijgt ook enkele kleine kansjes, maar Sjors is attent. Joas probeert het met een halve omhaal, maar de bal gaat net over de kruising. Eindelijk scoort Kesteren de 1-0 voorsprong. Mats haalt van grote afstand onhoudbaar uit. Tijn schiet even later de bal tegen de lat. Toch komt SCW op gelijke hoogte en ook nu met een schot van grote afstand. Kesteren staat achterin te prutsen en de tegenstander straft dit direct af en het is 1-2. Direct hierna wordt het zelfs 1-3. Toch is Kesteren het team dat steeds de aanval zoekt. Tijn schiet de bal diagonaal voorlangs en Jurre schiet naast het doel. Kesteren komt terug naar 2-3. Een mooie uittrap van Sjors komt voor de voeten van Tijn en die haalt direct uit. SCW loopt echter uit naar 2-4.  Kesteren blijft, zoals al eerder gezegd, de aanval zoeken en Mats haalt met zijn linker been uit en via de binnenkant van de paal is het 3-4. Manuel maakt er met een prachtig schot 4-4 van. Vervolgens gaat Kesteren los. Tijn scoort 5-4. Een mooi samenspel tussen Jurre en Manuel en de laatste scoort 6-4. Het is de wedstrijd van Manuel. Hij maakt ook de 7-4. SCW beperkt zich tot een paar uitvallen, maar Sjors staat goed te keepen en voorkomt hiermee dat SCW  terug kan komen in de wedstrijd. Ook het laatste doelpunt van de wedstrijd komt van de op dreef zijnde Manuel. Hij gaat alleen langs enkele spelers en maakt er een mooie eindstand van : 8-4.

Volgende week een uitwedstrijd in Ede tegen DTS’35, aanvang 09.45 uur.

1. JK.