Uitslag doet anders vermoeden, maar is moeizaam.

Blauw Geel '55 JO9-2

16 december 2023 10:00

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Uitslag doet anders vermoeden, maar is moeizaam.

Ik moet dit verslag beginnen met een rectificatie. Vorige week scoorde Louise een mooi doelpunt, maar volgens Louise heb ik dit onjuist in het verslag weergegeven. In het verslag stond dat zij de bal met links aannam en met rechts scoorde. Dit moet, dit kwam Louise mij persoonlijk vertellen, zijn dat zij de bal met rechts aannam en met links mooi scoorde.

Dit gecorrigeerd hebbende staat vandaag de laatste competitiewedstrijd van het jaar 2023 op het programma tegen Blauw-Geel ’55 uit Ede. Kesteren heeft in deze reeks slechts één wedstrijd (SKV) verloren en kan dus geen “kampioen” worden.  Alle spelers van het team (Mats, Luc, Manuel, Tijn, Louise, Jurre, Joas, Sjors) zijn aanwezig.

Kesteren start vanaf de aftrap goed en zoekt de aanval. Schoten van Manuel en Jurre gaan naast en over. In de eerste de beste aanval van Blauw Geel scoren zij direct. Eerst komt de bal nog tegen de paal, maar in de rebound scoren zij onhoudbaar voor Sjors (0-1). Kesteren komt al vlot op gelijke hoogte. Tijn krijgt tot tweemaal de kans om binnen te schieten en de laatste poging is raak (1-1). Even later gaat Joas op rechts goed door en scoort de 2-1 met een hard schot. Ook de 3-1 komt van de voet van Joas. Ook nu weer schiet hij vanaf rechts onhoudbaar voor de doelman van de tegenstander raak. Kesteren is op dat moment “heer en meester” en loopt uit naar 4-1. Manuel schiet van afstand op doel. De bal komt bij Louise voor de voeten en zij geeft het laatste tikje. Zoals gezegd komt de tegenstander uit Ede er niet meer aan te pas en Kesteren loopt door een hattrick van Joas uit naar 5-1.

Sjors redt een paar maal goed op schoten van de Blauw Geel aanvallers. Toch komen zij terug naar een 5-2 tussenstand. Geen idee wat er met Kesteren op dat moment aan de hand was, maar het lukte niet echt meer. Wellicht ging het in het eerste gedeelte te makkelijk en werd het team een beetje te overmoedig en nonchalant. Ondanks dat er een veldoverwicht was komt Blauw Geel helemaal terug in de wedstrijd en scoorde 5-3 en zelfs 5-4. Mats probeert het met een goed afstandsschot, maar helaas ging zijn inzet over het doel. Ook voorkomt hij door goed ingrijpen de gelijkmaker. Mede door de inzet van Luc blijft Kesteren op de been en in de wedstrijd. Kesteren herpakt zich en Joas schiet de bal keihard op de binnenkant van de paal. Zijn volgende inzet gaat er gelukkig en eindelijk wel in. Het schot is te machtig voor de doelman en het is 6-4. Manuel straft een verdedigingsfout direct af en het is 7-4. Tijn gaat even later in één van zijn spaarzame acties goed door en scoort onhoudbaar de 8-4. Blauw Geel scoort nog wel tegen (8-5), maar de wedstrijd is gelopen. Vanaf de aftrap maakt Tijn en direct 9-5 van. Mats bepaalt de eindstand op 10-5. Zijn inzet is onhoudbaar en valt mooi binnen.

Dit was, zoals al gezegd, de laatste wedstrijd van deze competitie reeks en 2023.

Ik wens alle spelers, trainer, leider, ouders, grootouders en overige belanstellenden fijne feestdagen en een voorspoedig en sportief, maar vooral gezond 2024.

JK