Overtuigende eerste overwinning in hogere klasse

6665CB
DRIEL

Overtuigende eerste overwinning in hogere klasse

Driel JO9 – Kesteren JO9  uitslag 0-9.

Vandaag de eerste wedstrijd in de hogere 1e klas in Driel tegen de gelijknamige club. Vanaf nu moet het zwaarder worden voor het team van Jasper en Ramon. We zijn benieuwd wat de komende wedstrijden gaan brengen.

Aanwezig zijn: Louise, Luc, Manuel, Mats, Sjors, Joas, Jurre en Tijn.

De eerste minuten zijn voor de thuisclub. Zij nemen het initiatief en Kesteren loopt een beetje achter de feiten aan. Twee afstandsschoten worden door de goed keepende Sjors goed gepakt. Kesteren komt pas na een aantal minuten beter in de wedstrijd met een mooie aanval over diverse schijven. Tijn geeft op Manuel, die geeft op Jurre, vervolgens Joas en die geeft terug naar Tijn. Zijn schot gaat helaas net naast. Toch komt Kesteren op 0-1 voorsprong. Tijn neemt zelf een uit bal vanaf de zijkant en schiet de bal schitterend in de linker kruising. Even later gaat Luc over rechts goed alleen door. Jammer genoeg gaat zijn uiteindelijke schot naast de verkeerde kant van de doelpaal. Louise maakt een goede actie en geeft op Manuel. Die schiet onhoudbaar de 0-2 binnen. Driel probeert nog wel wat terug te doen, maar Sjors is vandaag een grote sta in de weg voor de tegenstander.  Manuel maakt aan alle intenties van Driel een einde door er 0-3 van te maken. Kesteren probeert te combineren en zo komt ook de 0-4 tot stand. Jurre geeft op Tijn, die geeft weer terug en Jurre geeft op tijd aan Joas en het is raak.

Kesteren loopt nu echt over de tegenstander heen en blijft scoren. Een hoekschop van Jurre op Tijn en die tikt de 0-5 binnen. Joas ontfutselt de bal van een verdediger en schiet onberispelijk de 0-6 binnen. Even later speelt Joas zich vrij en geeft op Manuel. Die maakt geen fout en schiet de 0-7 binnen. Een mooie aanval van achteruit opgezet en het is 0-8. Sjors trapt uit over links op Tijn. Die geeft de bal af aan Jurre en hij laat Joas het afmaken.  Het laatste doelpunt van de wedstrijd komt van de voet van Tijn (0-9).

De thuisclub kan geen vuist meer maken en dat komt mede door het uitstekende verdedigingswerk van Mats en Luc en de vandaag zeer attente Sjors. Het laatste woord is aan Louise. Zij maakt een goede actie en schiet eerst tegen de doelman op en vervolgens schiet zij de terugspringende bal tegen de paal.

Volgende week de eerste thuiswedstrijd van deze reeks en wel tegen SKV uit Wageningen, aanvang 10.30 uur.

1.