Mooie overwinning in Barneveld.

SDV Barneveld JO9-2

18 november 2023 9:00

Sportpark Norschoten
Barnseweg 9
3773BA
BARNEVELD

Mooie overwinning in Barneveld.
Vandaag een vroege uitwedstrijd in Barneveld tegen SDBV JO9-2. Het werd een leuke en soms mooie verdiende overwinning met de cijfers 5 tegen 7.

Aanwezig: Sjors, Mats, Luc, Tijn, Louise, Joas, Jurre en Manuel.

In het doel stond in de eerste helft Jurre. Sjors, de normaal gesproeken de doelman, was aan zijn hand geblesseerd. Kesteren begon direct de aanval te zoeken. De bal komt bij de vrijstaande Louise. Zij schiet goed in, maar de doelman van de thuisclub brengt redding. De terugkomende bal komt voor de voeten van Tijn en die schiet wel raak (0-1). De toch goed acterende thuis doelman schiet even later de bal recht in de voeten van Tijn. Die heeft hier geen moeite mee en schiet de bal strak langs de paal binnen (0-2). Jurre verricht vervolgens twee goed reddingen met zijn voeten. En ook Luc staat hem goed bij en zorgt voor rust in de verdediging. Een moment later probeert Luc het van afstand met een puntertje. De bal gaat helaas over het doel. Joas gaat goed door en schiet de bal jammer genoeg voorlangs. Nonchalance  achterin en SDBV komt terug naar 1-2. En even later precies hetzelfde en via binnenkant paal is het weer gelijk (2-2). Het lijkt of het team de kluts even helemaal kwijt is, want de thuisclub komt zelfs op 3-2 voorsprong.

Toch herpakt Kesteren zich. Tijn maakt een mooie actie. Zijn inzet pakt de keeper goed. De gelijkmaker is een mooie aanval. Luc geeft op Manuel, die geeft weer op Joas en op zijn beurt geeft hij de bal op Tijn. Hij schiet raak (3-3). De 3-4 is een mooi doelpunt van Tijn. In een kluwen van verdedigers schiet hij à la Gerd Muller achter de doelman.  Ook Mats probeert het van afstand, maar zijn schot gaat helaas hard en hoog over.  De doelman van de thuisclub pakt veel ballen, maar een inzet van Joas is hem toch te machtig en het is 3-5.

In de 2e helft gaat Manuel in het doel en Jurre gaat verder als veldspeler. Direct vanaf het begin redt Manuel enkele malen uitstekend en voorkomt daarmee dat SDBV terug komt in de wedstrijd. Toch komt de thuisclub door tweemaal onoplettend verdedigen op gelijk hoogte (5-5). Het mooiste doelpunt van de wedstrijd komt op naam van Jurre. Tijn gaat over links goed door en passeert zijn tegenstander en geeft de bal hoog voor. Jurre staat goed opgesteld en kopt Kesteren naar een 5-6 voorsprong. Prachtig doelpunt! Het laatste doelpunt komt op de naam van Tijn. Nu vanaf de rechterkant schiet hij diagonaal binnen en de verdiende overwinning is een feit.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen SCW uit Renkum, aanvang 09.30 uur.

JK.