Lunteren is ook geen partij voor Kesteren

4041GT
KESTEREN

Lunteren is ook geen partij voor Kesteren

Aanwezig: Tijn, Luc, Mats, Louise, Sjors, Manuel, Joas en Jurre.

Voor de eerste keer speelt het team tegen de club van sportpark “De Wormshoef” Lunteren. Een tegenstander waar ons vlaggenschip (1e elftal)  veel goede en minder goede herinneringen aan heeft. Maar nu naar de wedstrijd van vandaag.

Kesteren start uitstekend. Vanaf de aftrap pikt Joas de bal op en zijn schot is direct raak. Ik ben nog aan het schrijven als het al 2-0 is. Tijn blijkt gescoord te hebben. Lunteren komt in het spel helemaal niet voor. Kesteren probeert het met afstandsschoten, maar deze zijn niet doeltreffend. De 3-0 is een mooi doelpunt. Tijn gaat over links goed door en geeft een voorzet op Jurre. De laatste schiet hard raak. Na een kwartier komt Lunteren eindelijk gevaarlijk voor het doel van Kesteren. Het schot komt, gelukkig voor Sjors, op de paal. Een vrije trap van grote afstand is even later toch te veel voor Sjors en het is 3-1. De doelman, de beste speler van Lunteren, pakt een goed schot van Jurre. Toch drukt Kesteren het veldoverwicht uit in een 4-1 voorsprong. Joas schiet zijn 2e binnen de palen. Manuel maakt er even later zelfs 5-1 van. Zijn afstandsschot is onhoudbaar voor de goede doelman. Wat laconiek verdedigen betekent de 5-2. De 6-2 is weer erg mooi. Tijn gaat over links alleen door en geeft een voorzet op de vrijstaande Louise. Zij neemt met links aan en schiet met rechts hoog binnen. De volgende aanval is identiek. Sjors schiet uit op Tijn, die gaat over links weer via een solo door en zijn voorzet komt voor de voeten van Jurre. Die laat de doelman kansloos (7-2). Lunteren komt in een spaarzame uitval terug naar 7-3. Toch staan Mats en Luc vandaag, zoals we gewend zijn, weer perfect te verdedigen. Een corner van Tijn op Manuel en het is 8-3. Het laatste doelpunt van Kesteren komt op naam van Joas. Met zijn solo maakt hij er 9-3 van. Het slot akkoord is voor de gasten. Een prachtig afstandsschot bepaalt de eindstand op 9-4.

De laatste wedstrijd van 2023 is weer een thuiswedstrijd en wel tegen Blauw Geel’55 uit Ede, aanvang  10.00 uur.