Moeizame overwinning in Ede.

DTS Ede JO9-2JM

1e klasse (2e fase) 09

2 december 2023 9:45

P. van Pelt

Sportpark Inschoten
Inschoterweg 2
6715CS
EDE GLD

Moeizame overwinning in Ede.

Zaterdag 2 december een uitwedstrijd in Ede tegen DTS’35 JO9/2. De zaterdag voor Sinterklaas en hij was dus ook, samen met de hoofdpiet, op sportpark Inschoten in Ede. Alle spelers ontvingen een zakje met snoepgoed.

Aanwezig zijn: Louise, Luc. Tijn. Manuel, Sjors, Joas, Mats en Jurre.

De wedstrijd begint met twee redelijk gelijkwaardige teams. Beide teams hebben kleine kansjes zonder echt gevaarlijk te worden. Tijn staat in de weg bij een goed schot van Joas. Manuel probeert het van afstand en schiet hard op de lat. In het verdere verloop van de wedstrijd wordt Kesteren wel sterker, maar het vizier en geluk ontbreken nog. Tijn maakt een mooie individuele actie, maar treft de uitstekende doelman op zijn weg.   Even later redt Jurre uitstekend op een inzet van de DTS aanvalster. Het lukt Kesteren niet om te scoren. De aanvallen en samenspel zijn goed, maar het ontbreekt aan de juiste afronding.  De thuisclub wordt ook steeds dreigender. Maar ook bij hen is de afronding het grote probleem. Op slag van rust komt Kesteren dan toch op de verdiende 0-1 voorsprong. Manuel geeft op tijd af aan de vrijstaande Tijn en die scoort beheerst. Vanaf de aftrap na rust scoort Kesteren direct de 0-2. Een corner van Joas komt ongelukkig op het been van een verdediger. De thuisclub komt terug naar 1-2. Een diagonaal schot wordt van richting veranderd en Jurre is kansloos.

Luc zet een mooie aanval op en geeft de bal op tijd aan Joas, De laatste schiet de bal op de wederom uitstekende doelman van DTS.  De thuisploeg komt zelfs terug naar 2-2. Een afstandsschot, is voor gelegenheidsdoelman Manuel, te veel van het goede. Even later brengt Tijn met een individuele actie Kesteren weer op voorsprong. En Tijn maakt, door goed voorbereidend werk van Joas, de 2-4. Alhoewel hij eerste nog tegen de doelman opschiet, maar de rebound is raak. Het laatste wapenfeit is voor de thuisclub,. Maar verder dan 3-4 komen zij niet meer.

Een zwaarbevochten overwinning verdiende overwinning is weer een feit.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen Lunteren, aanvang 10.30 uur.