Kesteren verliest nipt zijn eerste wedstrijd.

SKV JO9-1JM

11 november 2023 10:30

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Kesteren verliest nipt zijn eerste wedstrijd.

Vandaag de 2e wedstrijd van de 2e reeks van het seizoen thuis tegen SKV uit Wageningen.

Aanwezig zijn: Louise, Luc, Mats, Manuel, Joas, Jurre, Sjors en Tijn.

Vanaf de aftrap zoekt Kesteren de aanval. Een schot van Tijn komt bij  de uitstekende doelman van SKV precies tussen zijn voeten/schoenen. Het volgende schot is gelijk wel raak. Joas haalt ongenadig uit (1-0). De gedachte ging even terug naar vorige week. Zal het deze morgen weer zo makkelijk gaan, maar die gedachte werd vlot door het team uit Wageningen naar de werkelijkheid verdreven. SKV blijkt een leuke tegenstander met enkele kwalitatief goede voetballertjes.  Het is dan ook direct 1-1. Een cornerbal komt op de voet van dezelfde Joas en verdwijnt in het eigen doel. Manuel probeert het enkele keren van afstand, maar zijn vizier staat vandaag niet op scherp. Sjors pakt vervolgens een paar goede inzetten en voorkomt daarmee een achterstand. Toch komt SKV op 1-2. Een schot door één van de betere spelers van het team uit Wageningen is onhoudbaar voor hem. Kesteren blijft de aanval zoeken en Joas schiet tegen de paal. Aan de andere zijde tikt Sjors een afstandsschot netjes over de lat. Helaas raakt hij daarbij geblesseerd aan zijn vingers. Jurre neemt zijn plaats over in het doel. Ook Tijn schiet even later de bal tegen de paal. Het geluk ontbreekt vandaag een beetje bij Kesteren. Een puntertje van Tijn komt op de buitenkant van de paal. Een prachtig afstandsschot in de kruising en Kesteren staat op een 1-3 achterstand. Even later wordt het zelfs 1-4 door wat gepruts in de achterhoede.

Mats brengt de spanning terug door ook van afstand 2-4 binnen te schieten. Kesteren probeert van alles, maar doelman, lat en paal zijn vandaag een sta in de weg. Tijn gaat vervolgens goed door over links en maakt er 3-4 van. Vanaf de aftrap schiet SKV gelijk de 3-5 binnen. Onder luid gejuich van een moeder pakt de doelman van SKV perfect een vrije trap van Tijn.  Door een mooie combinatie tussen enkele spelers komt de bal uiteindelijk bij Joas en die twijfelt niet (4-5). Jurre redt even later op een inzet van SKV. Wederom een aanval tussen enkele spelers en Tijn is uiteindelijk de afmaker en het staat weer gelijk (5-5). Iedereen tevreden zou je zeggen, maar SKV schiet weer direct vanaf de aftrap raak en het is 5-6 en tevens einde wedstrijd.

Al met al een bijzonder leuke gelijk opgaande wedstrijd met vandaag SKV als gelukkigste.

Volgende week een uitwedstrijd in Barneveld tegen SDBV JO 9/2, aanvang 09.00 uur.

JK.