Kesteren F1 - SCP F1 (20-09-2014)

SCP F1

F-pupillen zaterdag, F1, 4e klasse 09

20 september 2014 9:00

Amerongen, Joost van

Na vorige week de eerste competitiewedstrijd gewonnen te hebben met 6-2 tegen VDZ, staat vandaag de tweede wedstrijd op het programma tegen SCP F1. We spelen om 9.00 uur op het kunstgrasveld in onze eigen thuishaven. ’s Ochtend blijkt dat Omar er niet is, dus kan Damiën (baaldag) worden gevraagd om snel om te kleden en  staat hij precies om 9.00 uur op het veld. We weten dat het vandaag wel eens een moeilijke wedstrijd kan worden, want SCP won hun eerste wedstrijd met maar liefst 11-0.

Je zou denken dat we dus niet opgepept hoeven te worden om ons stinkende best te doen, maar niets is minder waar. We beginnen wat slap aan de wedstrijd en lijken bang te zijn voor de tegenstander. Die overigens erg goed voetbalt de eerste helft. Toch kan Valerio, keeper en aanvoerder vandaag, tien minuten lang zijn doel schoon houden. Maar na de zoveelste aanval van SCP is het raak, 0-1. Wij hebben dan nog maar één grote kans gehad, maar moeten meer rust houden voor het doel van de tegenstander.

Gelukkig hebben we door dat er een schepje bij moet en doen dat dan ook, daardoor krijgen we steeds meer kansen. Vlak voor de rust krijgen we een hoekschop, Damiën schiet deze goed bij de tweede paal, waar Niels B. hem binnen kan werken, 1-1.

In de rust wordt er gezegd dat de tegenstander beter is en dat we echt beter moeten samenwerken en overspelen om te kunnen winnen. Dit gebeurt ook de tweede helft, waardoor wij de betere kansen krijgen. Uit de mooiste aanval van deze ochtend komt geen doelpunt, maar hij is wel het vermelden waard: De bal wordt veroverd door onze verdediging, komt uiteindelijk bij Niels B. terecht die de bal naar rechts opent op de vrij staande Maikel. Deze haalt de achterlijn en geeft de bal strak voor, helaas kan Jurre net niet de bal binnen tikken. Even later is het wel raak, Maikel komt alleen voor de keepster en schuift de bal nu wel binnen waar hij dat de eerste helft vergat te doen, 2-1. Na de 2-1 zetten we steeds eerder druk en kunnen we SCP het moeilijker maken om er uit te komen. Jammer dat dat niet lukte vanaf het begin, maar dat gaan we volgende week tegen DTS Ede F5 wel proberen te doen.

Uiteindelijk winnen we met 2-1. Een beetje tegen de verhoudingen in, maar wat blijkt is dat we door goed samen te werken en meer over te spelen verder komen dan allemaal voor eigen succes te gaan.

Aanwezig: Valerio, Niels D., Moukhlis, Jurren, Niels B., Jurre, Milan, Maikel, Julian en Damiën

Afwezig: Luuk (baaldag), Omar