Ongeslagen KAMPIOEN

4041GT
KESTEREN

Ongeslagen KAMPIOEN

Vandaag de laatste wedstrijd van de deze najaarsreeks. Tot op heden zijn alle wedstrijden gewonnen en is het kampioenschap binnen handbereik. Van een echt kampioenschap wil de KNVB niet spreken, maar voor het team is dit het wel. Maar eerst zal er nog gewonnen moeten worden van de tegenstander van vandaag DTS’35 JO 9/3 uit Ede.

Aanwezig zijn: Mats, Joas, Jurre, Luc, Tijn, Louise en Manuel.  Ik ben benieuwd hoe de spelers er vandaag voor staan. Tijn is de hele week ziek geweest, Manuel was gisteren ziek en vandaag is Sjors door ziekte afwezig.

Of het de zenuwen zijn of toch nog de ziekte, maar de wedstrijd (lees: Kesteren) start erg tam. De 1e kans is voor Tijn. Zijn schot gaat echter recht op de doelman. Maar nog geen 30 seconden later is het toch 1-0. Een schot van Tijn met links is nu wel raak. Gelegenheidsdoelman Joas pareert een goed schot van de DTS spits. Het verschil tussen de beide teams is op dit moment nihil. Eindelijk bouwt Kesteren een goede aanval op. Uiteindelijk schiet Tijn keihard op de paal. Luc probeert het ook van afstand. Zijn schot gaat helaas naast. DTS komt vervolgens terecht op gelijke hoogte. Een schot is te machtig voor doelman Joas (1-1). Kesteren komt terug en ook op voorsprong. Eerst schiet Tijn de bal weer op de paal. De terugkomende bal is weer voor hem en nu is het wel raak (2-1). Door een verdedigingsfout kan Jurre de bal onderscheppen en netjes de 3-1 binnen schieten.

Na rust begint Kesteren weer zwak. De bal wordt zo in de voeten gegeven van een DTS speler en die haalt onhoudbaar voor de tweede gelegenheidsdoelman Mats uit (3-2). Door goed doorgaan van Louise komt de bal bij Joas. Hij schiet jammer genoeg over. Even later geeft Manuel de bal goed op Tijn en in de draai schiet deze de 4-2 binnen. Vervolgens komt de tegenstander terug op 4-3. Een verkeerde terugspeelbal komt ongelukkig op het lichaam van Luc en de bal verdwijnt in het eigen doel.  In de directe tegen aanval schiet Tijn de 5-3 al vallend binnen. Jurre schiet vervolgens voorlangs. Joas wordt de diepte ingestuurd door Luc en haalt diagonaal hard uit (6-3). De laatste aanval van de wedstrijd is ook de mooiste. Manuel geeft diep op Tijn. Die sprint naar de achterlijn en geeft op maat voor op Joas. Maar helaas staat zijn vizier verkeerd.

Al met al een leuke redelijk gelijk opgaande wedstrijd. Het team is kampioen geworden door alle wedstrijden te winnen met vaak te grote uitslagen. Vanaf volgende week zal de tegenstand door een hogere indeling wellicht zwaarder worden.

Allemaal van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Alle spelers hebben genoten van het frietje met een snack.

Volgende week de eerste uitwedstrijd naar Driel, aanvang 08.30 uur.