Kesteren vergeet er dubbele cijfers van te maken.

SML JO9-3JM

2e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 11

23 september 2023 8:30

Sportpark De Bakenberg
Kemperbergerweg 11 B
6816RM
ARNHEM

Kesteren vergeet er dubbele cijfers van te maken.

Vandaag weer een uitwedstrijd en wel in Arnhem op het sportpark van SML. Erg vroeg en het was voor de eerste maal dit seizoen ook nog behoorlijk fris. Maar we mogen niet klagen voor eind september.

Aanwezig zijn: Luc, mats, Jurre, Manuel, Joas en Tijn. Louise en Sjors zijn afwezig.

Vanaf de aftrap is het al te zien dat de thuisploeg een maatje te klein is voor Kesteren. De eerste de beste aanval is direct al raak. Tijn schiet goed in, maar de doelman kan nog redding brengen. De hieruit voortvloeiende corner schiet Manuel direct in het doel (0-1). Toch moet ook Jurre redding brengen op een ingeschoten bal. Kesteren miste vervolgens de mooiste kansen op de voorsprong verder uit te breiden. De 0-2 is een mooi doelpunt. Tijn vanaf rechts speelt zich vrij en schiet snoeihard in de linker bovenhoek. Nog geen minuut later is het al 0-3. In een kluwen van spelers schiet Joas (via een been tegenstander) binnen. Mats probeert een aanval op te zetten, maar wordt door zijn tegenstander neergelegd. De toegekende vrije trap neemt hij zelf en schiet onhoudbaar binnen (0-4). Jurre moet vervolgens redding brengen op een hoge inzet van een SML speler. De 0-5 is een samenspel tussen Mats en Tijn. De laatste schiet vanaf links goed binnen. De 0-6 komt wederom van de voet van Tijn.

De uitslag zou al veel hoger kunnen zijn, maar de geboden kansen worden niet benut. Joas gaat even later solo door en schiet de 0-7 binnen. Het volgende doelpunt is een mooi samenspel tussen Joas en Tijn. De laatste maakt 0-8. Luc probeert even later alleen het doel van de tegenstander te bereiken, maar op het laatste moment strandt hij. De bal komt toch nog gelukkig bij Joas en hij scoort wel (0-9).  Gelegenheidsdoelman (2e helft) Mats pakt nog enkele tegen stootje van SML. Een schot van Luc gaat nog net naast de verkeerde kant van de paal van SML. Uiteindelijk doet SML nog wat terug door in de laatste 2 minuten nog tweemaal te scoren.

Al met al een verdiende overwinning, maar zoals al eerder gezegd en mede gezien de wedstrijd,  was een nog grotere uitslag mogelijk geweest.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen OVC’85, aanvang 10.00 uur.
 JK.