Monsterscore voor Kesteren tegen OVC’85 16 tegen 0.

OVC '85 JO9-1

2e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 11

30 september 2023 8:45

R.H. Meurs

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Monsterscore voor Kesteren tegen OVC’85 16 tegen 0.

Vandaag een thuiswedstrijd tegen OVC’85 uit Oosterbeek. Een mooie voetbalmorgen met prachtig najaarsweer. Vorige week gaf ik aan dat de wedstrijd om 10.00 uur zou beginnen. Deze week kwam ik er achter dat de wedstrijd was vervroegd naar 08.45 uur. Ik had geen idee waarom, maar het zou komen door inschrijving van nieuwe jeugdteams. Tenminste dat dacht ik. Maar wat is het geval. Er is een vriendschappelijke wedstrijd ingelast. Geen teams van Kesteren. GVVV  JO 13  uit Veenendaal speelt vandaag in Kesteren tegen DZC’68 uit Doetinchem in Kesteren!!!!

De begeleiding van Kesteren heeft voor deze wedstrijd zelfs een fotograaf (Tom) geregeld. Wellicht komen enkele van zijn foto’s op de website en de team-app. Aanwezig vandaag een compleet team, bestaande uit: Jurre, Louise, Joas, Manuel, Tijn, Mats, Luc en Sjors.

Vanaf de aftrap  geeft Kesteren direct zijn visite kaartje af. Tijn gaat er alleen van door. Zijn schot komt tegen de kruising. Toch opent Kesteren direct hierna de score. Tijn geeft op tijd af aan Joas. Via het lichaam van de doelman is het 1-0. Joas is op dreef. Vanaf de aftrap krijgt hij de bal en weer via het lichaam van de keeper is het al 2-0. Een schot van Manuel wordt nog van de doellijn gehaald. Maar er is geen redden meer aan voor OVC. De tegenstander is ook vandaag veel te zwak om enige tegenstand te bieden. Mats maakt er 3-0 van. Hij schiet onhoudbaar binnen. Joas van afstand 4-0.

De 5-0 is erg mooi. Manuel geeft vanaf links op de rechts vrijstaande Jurre. Met een mooi diagonaal schot schiet hij binnen. Tot dan heeft Tijn weinig geluk. Paal en lat staan in de weg. Een schot van Tijn komt weer op de paal, maar Joas is attent en de terugkomende bal is voor een intikkertje voor hem. Tot de rust heeft Sjors geen bal op zijn doel gehad. Na rust probeert Luc het met een afstandsschot. Nu pakt de keeper de bal wel. Tijn passeert vervolgens enkele spelers en geeft op tijd af aan de vrijstaande Louise. Helaas is de bal net te hoog voor haar.

De 7-0 is een mooi doelpunt en de eerste van deze dag van de voet van Tijn. Een afstandsschot is hard en onhoudbaar. Een paar tellen onderschept hij de bal en maakt er 8-0 van.  Jurre geeft goed af op Joas en die is meedogenloos (9-0). De dubbele cijfers is een mooi doelpunt. De voorbereiding is van Joas. Hij geeft op Jurre en die schiet met de buitenkant van zijn voet in een draai de bal op doel. Het laatste tikje is van Tijn (10-0). De 11-0 is een flipperkast doelpunt. Diverse spelers schieten in. De laatste is Jurre. Manuel maakt van grote afstand de 12-0. De 13-0 is een misverstand tussen de doelman en een verdediger. Tijn is attent. Manuel en Tijn krijgen het even “op de heupen” en dat is direct de 14 en 15 tegen 0.  Het laatste doelpunt van de dag komt van de voet van Tijn.

Einduitslag 16-0. Sjors heeft weer een “clean sheet”. Hij heeft geen enkele echte redding hoeven brengen. Nog enkele wedstrijden en er komt een nieuwe (hogere) noodzakelijke indeling.

Volgende week een uitwedstrijd tegen Bennekom, aanvang 10.00 uur.

JK.