Dubbele cijfers voor Kesteren

4041GT
KESTEREN

Dubbele cijfers voor Kesteren

De eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen DVOV (Door vrienden opgericht Velp) uit Velp (bij Arnhem).

Aanwezig zijn: Sjors, Tijn, Jurre, Manuel, Mats, Luc, Louise en Joas.

Kesteren begint goed aan de wedstrijd. Hard schot vanaf links van Tijn pakt de doelman van de tegenstander nog goed. Even later weer een schot van Tijn op de doelman. De terugspringende bal in nu “kaasje” voor Jurre (1-0). Joas over rechts haalt uit, maar zijn schot gaat voorlangs. Even later probeert hij het nogmaals, maar weer staat zijn vizier niet goed. Pas na 10 minuten krijgt Sjors de eerste bal te verwerken en dat doet hij goed. De 2-0 is mooi. Tijn schiet keihard vanaf links hoog binnen. Manuel probeert het ook van afstand, maar helaas gaat de bal naast. Tijn schiet net voor rust de bal tegen de lat. Sjors onderschept nog een inzet van de DVOV.

De 3-0 is een voorbereiding van Jurre. Zijn schot gaat via een kleine voetbeweging van Tijn in het doel. DVOV komt er iets beter in, maar Sjors staat goed opgesteld. Joas maakt een mooi actie en zijn voorzet is net te hard voor de inkomende Louise. Joas onderschept goed de bal en speelt zich vrij, geeft op Tijn en het is 4-0. Het is gelijk ook 5-0. Een corner van Joas komt op het lichaam van Tijn en de bal is onhoudbaar voor de doelman. De 6-0 is net andersom. Nu geeft Tijn vanaf links op Joas en hij laat de keeper kansloos. Ook Mats probeert het van afstand. Nu staat de doelman wel goed opgesteld. DVOV komt sporadisch voor het doel van Sjors. Maar of Sjors pakt de bal of het vizier staat bij de tegenstander niet goed afgesteld. Luc en Mats staan voor Sjors als een twee “rotsen in de branding” te verdedigen. De 7-0 is weer erg mooi. Manuel schiet van afstand hoog in de kruising. Ook de 8-0 komt van de voet van Manuel. Wederom strak en hoog. Kesteren is vervolgens slordig met de geboden kansen. De 9-0 komt weer van de voet van Tijn. Louise maakt het laatste doelpunt van de wedstrijd. Haar schot gaat laag in de linker beneden hoek (10-0).

Kesteren was vandaag een maatje te groot voor de tegenstander uit Velp. Sjors pakt wel zijn eerste “clean sheet”.

Volgende week een uitwedstrijd in Ede tegen Blauw-Geel ’55 JO9-3, aanvang 10.00 uur.

JK