Kesteren laat ook niets heel van Bennekom

6721VM
BENNEKOM

Kesteren laat ook niets heel van Bennekom

Bennekom JO9-2  - Kesteren JO9-1   1-10.

Vandaag een uitwedstrijd naar Bennekom. Het is te hopen dat het team op deze zaterdagmorgen meer tegenstand gaat krijgen dan bij de voorgaande wedstrijden. De verschillen zijn tot op heden te groot en het wachten is op een hogere, dus zwaardere, indeling over een aantal weken. Op dit moment is er geen sprake van echte wedstrijden met kwalitatief gelijkwaardige tegenstanders.

Aanwezig zijn: Sjors, Louise, Mats, Luc, Manuel, Tijn, Jurre en Joas. In de eerste 10 minuten krijgt het team eindelijk een gelijkwaardige tegenstander in Bennekom. Een schot van Tijn, gelukkig op tijd hersteld van een griepje, komt recht in de handen van de doelman van Bennekom. De thuisclub schiet tot 2x toe de bal net naast ket Kesteren doel. Kesteren zet een mooie aanval op. Jurre schiet uiteindelijk voorlangs. Kesteren komt op 0-1 voorsprong. Mats geeft een diepe bal op de vrijstaande Louise. Zij schiet de bal laag en zuiver langs de paal de bal in het doel. Vanaf dat moment wordt Kesteren beter en blijft de aanval zoeken. Joas geeft op links aan Tijn en die haalt keihard en onhoudbaar uit (0-2). Sjors moet vervolgens geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervanger is Jurre. Met zijn “verkeerde” been (rechts) schiet Tijn goed in, maar de doelman staat goed opgesteld. Even later haalt Mats van grote afstand hard uit en scoort de 0-3. De tegenstander is gebroken en kan Kesteren niet meer bijbenen. Tijn maakt vanaf links en met hulp van de binnenkant paal de 0-4. Luc staat vandaag uitstekend te verdedigen en haalt steeds weer de “angel” uit de aanvallen van Bennekom. Jurre pakt een goed ingeschoten bal.

Een corner genomen door Manuel komt in de voeten van Tijn. Die haalt met links direct uit (0-5). Even later een vrije trap voor Kesteren. Manuel trapt de bal diep op Louise. In de draai maakt zij een mooi doelpunt (0-6). Even later krijgt Louise weer de bal. Zij maakt een paar leuke acties en geeft op Manuel. Zijn schot gaat voorlangs. De thuisclub krijgt af en toe een kansje. Een hoog schot komt bij de 2e paal bij een Bennekom speler. Met een kamikaze actie probeert hij de bal binnen te tikken. Jurre staat echter goed opgesteld. Via een direct ingeschoten cornerbal van Manuel komt Kesteren op 0-7. De thuisclub komt op 1-7 ook via een direct ingeschoten corner. Wat hij bij de 0-7 deed, doet hij ook bij de 1-8. De 1-9 is een mooi opgezette aanval. Goed samenspel tussen Manuel en Joas en Joas maakt het zeer beheerst af. Luc probeert het met een hoog schot, maar helaas te zacht. Ook de 1-10 is een samenspel tussen Manuel en Joas. De laatste maakt er dubbele cijfers van.

In het begin dacht ik nog dat we vandaag een betere tegenstander zouden krijgen, maar helaas.

De eerstvolgende en laatste wedstrijd van deze reeks is pas op 28 oktober. Thuis tegen DTS’35, aanvang 08.45 uur.
JK.