Eerste overwinning van het seizoen is een feit.

ONA '53 JO9-1

2e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 11

2 september 2023 9:00

Sportpark Van Ketwich Verschuur
Peppelsteeg 2
6708NZ
WAGENINGEN

Eerste overwinning van het seizoen is een feit.

Het is weer begonnen. De vakanties zijn voorbij. Met mooi en slecht weer. Voor een ieder wat wils. De komende week zijn de weersvoorspellingen “zomers” warm, dus geniet er van.

Maar vandaag start voor de jeugd de competitie. Een nieuw seizoen en nu als JO-9. Alle spelers zijn van de JO-8 over gegaan naar de JO-9. Binnen het team zijn er behoorlijke leeftijdsverschillen. Waar de één net 7 is geworden zijn er enkele al 8 en één wordt binnenkort al 9. Deze leeftijdsverschillen zullen er bij tegenstanders ook zijn en hierdoor zullen waarschijnlijk de verschillen in lichaamsbouw ook  meer zichtbaar worden.

Maar nu naar de wedstrijd. In Wageningen tegen ONA’53 JO9. Aanwezig zijn: Luc, Sjors, Mats, Jurre, Manuel, Louise, Joas en Tijn.

De wedstrijd lijkt in het begin gelijk op te gaan. De bal komt op de lat bij eerste goede aanval van de thuisclub. Kesteren gaat beter spelen en de 0-1 zag je aankomen. Tijn schiet de bal door een meute van verdedigers binnen. De volgende aanval is mooi. Manuel pikt de bal via rechts op en haalt hard en hoog uit (0-2). Even later redt Sjors een inzet van een ONA speler. Vervolgens zet Kesteren weer een mooie aanval op. Manuel geeft vanaf rechts voor, maar Jurre komt een teenlengte te kort om in te tikken.  Even later maakt Tijn er via een afstandsschot 0-3 van. Een schot van Jurre gaat nog voorlangs.  Een ONA speler maakt enkele mooie individuele acties maar stuit uiteindelijk op Sjors. Tijn gaat even later over links goed door en geeft op tijd af aan Jurre. Zijn schot komt op de uitgestoken voet van de doelman. Sjors staat uitstekend te keepen. De 0-4 is wederom een mooi doelpunt. Sjors geeft de bal op Mats. Mats geeft op tijd af aan Tijn en die schiet onhoudbaar de bal in de rechter kruising.

Na rust schiet eerst Tijn de bal op de lat en vervolgens schiet Louise de bal net voorlangs het doel. Met een hoog ingeschoten bal, voor Sjors onhoudbaar, komt ONA terug naar 1-4. Luc en Mats zorgen er voor dat de aanvallen van de thuisclub steeds op tijd worden onderbroken, waardoor Manuel, Louise en Joas de aanvallers van Kesteren in stelling kunnen brengen. Mats zorgt voor de 1-5. Van grote afstand en de hulp van een knie van de tegenstander vergroot hij de voorsprong. Kesteren probeert steeds beter elkaar te vinden voor een goed samenspel en hiermee de aanval te zoeken. Dit resulteert ook in een doelpunt door samenspel tussen Tijn en Jurre. De laatste knalt de 1-6 binnen. Toch is het even later 2-6.  Maar deze stand is van korte duur. Manuel schiet van afstand hard op de doelman. De terugspringende bal is voor Tijn (2-7). Sjors heeft even later geen vat op de natte bal en het is 3-7. ONA komt via een counter zelfs terug naar 4-7. De thuisclub komt goed terug in de wedstrijd, maar Joas straft dit direct af door 4-8 te scoren. Maar weer komt ONA terug door in de laatste minuten tweemaal te scoren. Einduitslag : 6-8.

Uiteindelijk toch een verdiende eerste overwinning.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen DVOV JO9, aanvang 09.00 uur.