Leuke wedstrijd met een terechte uitslag.

ONA '53 JO8-1

Kesteren JO8-1JM

1e klasse (4e fase) 12

27 mei 2023 9:00

R. Mol

Sportpark Van Ketwich Verschuur
Peppelsteeg 2
6708NZ
WAGENINGEN

Vandaag de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen tegen ONA’53 in Wageningen. De thuiswedstrijd werd onlangs gewonnen met 6-4. Maar het zit de heren en dame de laatste  wedstrijden wat tegen. Twee nederlagen op een rij en de laatste volkomen terecht. Vorige week in Arnhem waren (bijna) alle spelers niet in hun doen. Laten we hopen dat er vandaag wat recht gezet gaat worden.

Aanwezig: Louise, Mats, Sjors, Jurre, Tijn, Manuel Joas en Luc. De thuisclub begint gelijk met het druk zetten op het Kesteren doel. Kesteren komt toch op een 0-1 voorsprong. De keeper schiet verkeerd uit en de bal komt in de voeten van Manuel. Die bedenkt zich niet en haalt met rechts hard uit. Even later komt Kesteren goed weg met een bal op de paal. Vervolgens krijgt Kesteren de kans op 0-2. Manuel onderschept de bal en geeft op de geheel vrijstaande Tijn. Die schiet de bal echter hard voorlangs. ONA komt vervolgens langszij. De verdediging krijgt de bal onvoldoende weg en Jurre is kansloos op de inzet (1-1). Tijn krijgt de mogelijkheid om weer op voorsprong te komen, maar zijn vizier staat in het eerste gedeelte van de wedstrijd niet zuiver. ONA krijgt meer kansen en komt op een 2-1 voorsprong. Het wordt zelfs 3-1. Een vrije trap wordt ineens ingeschoten en Jurre is volkomen kansloos. Op slag van rust lukt het Tijn dan eindelijk wel. Zijn schot gaat laag binnen (3-2).

Na rust komt Kesteren terug naar 3-3. Een corner van Tijn komt bij Manuel. Hij schiet snoeihard in de kruising. En even later komt Kesteren zelfs weer op een voorsprong. Mats geeft via Joas op Tijn en vanaf links is het raak. De 4-4 is een mooi, onhoudbaar, doelpunt van een ONA speler. Het is een leuke gelijkopgaande wedstrijd. Joas maakt over rechts een mooie actie en schiet op doel De keeper kan de bal pareren, maar laat los en Tijn is er op tijd bij en tikt de 4-5 binnen. ONA komt toch weer terug. Jurre moet een inzet los laten en nu is de spits van de thuisclub attent (5-5). Bijna zou het nog een overwinning worden. In het laatste fluitsignaal schiet Tijn de bal op de onderkant lat.

Al met al een leuke wedstrijd met twee gelijkwaardige teams met een terechte uitslag. Alle spelers (Mats,  Louise, Jurre, Luc, Sjors, Tijn, Joas en Manuel) hebben vandaag weer laten zien te beschikken over een leuk team. Bijna bij iedere wedstrijd zie je dat de spelers vooruit gaan in hun ontwikkeling. Maar het voornaamste is het plezier dat allen hebben.

Dit was zoals al eerder gezegd de laatste wedstrijd van het seizoen. Het komende seizoen gaat het hele team over naar de JO9. Dit zal zeker in het begin tegen kunnen vallen qua leeftijd en fysieke gesteldheid.

Ik wens alle spelers, begeleiding, (groot)ouders en overige belangstellenden een fijne zomer.