Nipte nederlaag in een spannende wedstrijd

SDS' 55 JO8-1

Kesteren JO8-1JM

12 november 2022 9:00

Sportpark De Beek
Koperensteeg 4
6733JB
WEKEROM

Nipte nederlaag in een spannende wedstrijd.

Vandaag een uitwedstrijd in Wekerom. Een dorp behorende bij de gemeente Ede. SDS’55 is de tegenstander.  De letters SDS staan voor “Sterk Door Samenwerking” en is zoals het niet vreemd zal zijn in 1955 opgericht.

Aanwezig zijn vandaag: Jurre, Sjors, Joas, Luc, Louise, Tijn, Mats en Manuel.

Op een “licht bevroren” veld begon Kesteren goed. De eerste beste aanval was direct raak. Joas schiet strak langs de doelpaal binnen (0-1). Kesteren is in het begin beter bij de les en voordat de 0-2 valt schiet Joas snoeihard tegen de lat alvorens Manuel de bal oppikt en er 0-2 van maakt. De eerste aanval van de thuisploeg is direct raak. Een mooi doelpunt vanaf afstand die via de onderkant van de lat binnen wordt geschoten (1-2). Vanaf de aftrap neemt Luc de bal goed mee en schiet helaas recht in de handen van de doelman. De 1-3 is weer een mooi doelpunt. De verdediging verwerkt een bal slecht weg en Joas schiet weer goed in. Nu onhoudbaar in de kruising. Luc kan eerst nog een aanval  van SDS goed onderscheppen, maar laat vervolgens een steekje vallen en daar profiteert de thuisploeg van (2-3). SDS komt zelfs terug naar 3-3.

Na de hervatting van het 2e bedrijf schiet Mats de bal op de paal. Kesteren komt toch op achterstand. SDS is dit gedeelte van de wedstrijd wat beter. Sjors, gelegenheids doelman, kan eerst nog redding brengen, maar is vervolgens kansloos (4-3). Het wordt zelfs eerst nog 5-3 voordat Tijn in een aanval goed uithaalt. De doelman kan echter redden.  Sjors redt nog enkele malen met kunst en vliegwerk en Kesteren komt  terug. Joas begint aan een demarrage en scoort de 5-4.

De altijd lachende Louise en Mats krijgen meer grip op het middenveld en Kesteren komt helemaal terug. Het is weer Joas die scoort (5-5). Voor de rust komt SDS toch op een 6-5 voorsprong.

In de rust ontstaat bij het talrijk aanwezige publiek een levendige discussie over het Nederlands elftal met Cillisen in de hoofdrol! Na de hervatting schiet Mats gelijk voor langs. Joas maakt er in de gelijk opgaande aantrekkelijke wedstrijd 6-6 van. De verdediging onder aanvoering van Luc staat zijn “mannetje”. We komen weer op een voorsprong door een ineens ingeschoten corner van Tijn (6-7).

Even later is het al weer 7-7. Toch komt Kesteren op 7-8. Jurre zet zijn lichaam er goed in en de bal komt voor de voeten van wederom Joas. Hij twijfelt geen seconde. Maar vanaf de aftrap is het direct weer gelijk. Ook in de daarop volgende aanval scoort SDS het uiteindelijk winnende doelpunt (9-8). Op het moment dat ik schrijf dat Jurre vandaag niet zijn dag heeft, schiet hij de bal helaas op de paal. Luc sluit als laatste een goede individuele actie af met een schot net naast het doel.

Al met al een, ondanks het verlies, een leuke wedstrijd om naar te kijken.

Volgende week weer een uitwedstrijd in Ede bij DTS’35. Aanvang (u/je leest het goed) 08.30 uur.

JK