''Frikandellenkoning'' weer belangrijk voor Kesteren 3

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

20 september 2014 15:00

Jacobs, T.

Vandaag stond de 2e competitiewedstrijd op het programma, weer een thuiswedstrijd, in dit geval tegen WAVV uit Wageningen. Vorig seizoen had K3 problemen met het scoren van doelpunten maar daar lijken we nu geen probleem meer mee te hebben, want in 2 wedstrijden is er inmiddels al 10x gescoord.
Een belangrijk aandeel daarin heeft de van de A afkomstige spits, Rick de Heus. Rick loopt 2 op 2. Vanwege het gemis van een aantal jonkies (Pieter en Izak), geblesseerden (Rens en Renzo) en ''vakantieganger'' Bas moest er vandaag een beroep gedaan worden op een aantal oud-gediende: Martijn Jansen (ja, sinds... was hij er weer), Stijn, Christo en Jochem.
Het 1ste kwartier was niet makkelijk, met wat geluk bleef het 0-0. Uit de 1ste aanval scoorde Rick heel koel. Net als vorige week kwam WAVV al snel op 1-1, Menno was van dichtbij kansloos. Maar na een individuele actie van Rick kwamen we weer op voorsprong, van de rand van de 16 schoot hij hard binnen, Daarna hadden we nog een paar goede kansen, o.a. voor Falafel. Maar van dichtbij schoot hij voorlangs, dus niet ''Oet e daan''. Vlak voor rust kregen we een onterechte vrije trap tegen. Deze werd helaas goed ingeschoten: 2-2 ruststand.
De 2e helft kwam WAVV er eigenlijk niet meer aan te pas, maar duurde het toch lang voor de wedstrijd beslist werd. Uiteindelijk was het papa (en aanvoerder) Driekus die koel voor de 3-2 zorgde. Daarna werden net als vorig week weer volop kansen gemist. O.a. schoot Stijn snoeihard onderkant lat en kopte Cornelis een geweldige voorzet  van Jochem van dichtbij ook op de lat. Het bleef daardoor toch spannend. Maar uiteindelijk was het weer Driekus, die een diepe bal het beste inschatte en weer koel bleef: 4-2.
Het was wel een zware wedstrijd, want de krap sloeg toe bij Martijn en Stijn. Uiteindelijk moest Martijn zich nog laten vervangen door Christo. Die voor het eerst sinds lange tijd ook weer ff wat speelminuten gemaakt heeft. De overwinning kwam niet meer in gevaar en met 6 punten uit 2 wedstrijden is Kesteren 3 medekoploper. Waar gaat dit eindigen??? Volgende week staat de uitwedstrijd tegen ONA op het programma.