Eerste nederlaag van seizoen een feit.

Redichem JO8-1

Kesteren JO8-1JM

3e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 04

1 oktober 2022 10:15

T.M.N. Heiwegen

Wilhelmina sportpark
Sportlaan 10
6866NA
HEELSUM

Redichem JO8-1 - Kesteren JO8-1 5-4
De eerste nederlaag van het seizoen is een feit.

Vandaag een uitwedstrijd bij Redichem in Renkum/Heelsum. Op het hoofdveld werd de strijd aangebonden tegen een, op vooraf bekende, sterke thuisploeg. Het werd dan ook een leuke tegen elkaar opgewassen spannende wedstrijd.

En voor de 4e zaterdag op rij regen!!!

Kesteren had enkele afwezigen. Deze werden goed vervangen door Johan en Sven. Alhoewel Sven niet heeft mee gespeeld. In de vroege ochtend was hij, volgens zijn vader, nog vol goede moed, maar eenmaal op het sportpark had hij geen zin meer. Waarschijnlijk teveel veranderingen en nieuwe gezichten! Verder waren vandaag wel aanwezig: Mats, Luc, Jurre, Tijn en de toch aanwezige Abdusalam.
Bij de eerste aanval van Kesteren schiet Tijn de bal op de lat en de rebound schiet Johan tegen de doelman. Bij de thuisploeg wordt de bal bij de eerste aanval hoog overgeschoten. Maar even later komen zij toch op 1-0. Een onhoudbaar schot kan Luc, de nieuwe doelman, niet pareren. Even later is het al weer 1-1. De doelman van Redichem schiet een uitbal recht in de voeten van Jurre. Deze weet hier wel raad mee. Kesteren komt vervolgens op een 1-2 voorsprong. Tijn gaat op links goed door en speelt op tijd af aan de mee opkomende Johan. Hij schiet snoeihard in de kruising. Luc redt vervolgens nog een keer goed op de alleen op doel afkomende spits. Toch wordt het even later 2-2 door een goede aanval van de thuisclub. En even later is het zelfs 3-2 door slecht te verdedigen. Johan schiet goed in, maar de doelman redt perfect. Kesteren komt terug tot 3-3 door een mooi schot vanaf links door Tijn. Redichem loopt in de laatste 10 minuten uit naar 5-3. Uiteindelijk komt de eindstand van 5-4 op het scorebord door Jurre. Hij wordt eerst in het strafschop gebied neergelegd. Neemt vervolgens onberispelijk de strafschop zelf.

Een gelijk spel was wellicht verdiend geweest, maar met de nederlaag valt ook goed te leven.

Ik weet niet of ik nu goed gezien heb, maar volgens mij zag ik ook ergens een “wit zakdoekje”.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen Excelsior uit Zetten, aanvang 09.45 uur.
JK