Kesteren blijft thuis ongeslagen.

Kesteren JO8-1JM

Excelsior Z. JO8-1JM

3e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 04

8 oktober 2022 9:45

Leider

Sportpark De Leede
Joachim van Hoemenstraat 2
4041GT
KESTEREN

Kesteren blijft thuis ongeslagen.

Voor de trouwe lezer. Het was geen 5e zaterdag op een rij!

Vandaag speelde Kesteren, bij prachtig najaarsweer, thuis tegen Excelsior uit Zetten. Het is de laatste wedstrijd van deze reeks. Het werd een leuke gelijk opgaande wedstrijd die met een fraai resultaat (6-3) werd afgesloten. Bij de leiding overheerste voor aanvang van de wedstrijd al een gezonde spanning. Dit kwam niet door dat het veld niet klaar was. Dit was gisteren al weer keurig verzorgd. Waarom er 9 minuten te laat werd afgetrapt is iets voor de evaluatie van de begeleiding!

De selectie van Kesteren bestond uit Louise, Luc, Mats, Manuel, Sjors, Tijn en Jurre. De eerste aanval was direct gevaarlijk, maar de keepster van Excelsior redde uitstekend. Een schot van Tijn verdween hoog in het zijnet. De 1-0 werd door goed doorzetten van Manuel, onhoudbaar, binnen gewerkt. In de tegenaanval kwam Excelsior goed terug. Via de binnenkant van de paal werd het 1-1. Even later schiet Sjors snoei hard langs de verkeerde kant van de paal. Mats stond vervolgens een paar maal goed te verdedigen als laatste man. Toch komt Excelsior op 1-2 voorsprong. Een onhoudbaar schot kan Luc helaas niet pareren. Louise krijgt hierna tot tweemaal toe een goede mogelijkheid om te scoren, maar haar schoten werden goed verwerkt door de verdediging en de keepster. Kesteren komt even later tot een mooie aanval over links via Tijn. In een kluwen van spelers smoort vervolgens de ingeschoten bal van Sjors. De bal komt weer terug in de voeten van Tijn en die schiet de 2-2 binnen. Jurre komt tweemaal alleen voor het doel, maar treft een goede keepster tegenover zich. Louise treft nog de paal, maar even later zet Jurre nu wel goed door en schiet Kesteren naar 3-2. Manuel maakt er 4-2 van. In een kluwen van spelers weet hij het doel wel te vinden. Na de hervatting wisselen zowel Excelsior als Kesteren van doelman/vrouw. Luc gaat als veldspeler verder en Sjors komt in het doel als keeper. Luc speelt vervolgens een goede wedstrijd en scoorde gelijk de 5-2.
Ik werd zelf afgeleid door de aanwezige opa’s. De huizenmarkt was onderwerp van een discussie. Door een prachtig genomen corner kon de spits van de gasten binnen schieten (5-3). Tijn bepaalt de eindstand op 6-3 door een mooi schot vanaf rechts. Sjors nam de honneurs van Luc goed waar en redde een paar uitstekend.

Het talrijke aanwezige publiek keerde na afloop huiswaarts/kantine waarts en was tevreden over de leuke wedstrijd, goede en sportieve tegenstander en het mooie weer.

Volgende week is er geen programma.
JK