Kesteren 3 winst ‘’korfballend’’ van DFS

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

13 september 2014 12:00

Zaghdoudi, A.

Kesteren 3 is de competitie goed begonnen met een overwinning op aartsrivaal DFS. In een knotsgekke wedstrijd werd het uiteindelijk 6-5. Kesteren 3 heeft flink ‘’ingekocht’’, want uit de A-junioren waren de nieuwe aanwinsten: Pieter van Vliet, Thomas Elzing, Izak Wilbert de Geer en Rick de Heus van de partij. En ook was Henk de Haas weer terug op het oude nest. Een leuk setje, wat tot hoge verwachtingen leidde. In de 1e helft vielen de doelpunten als rijpe appelen van de boom. Al vrij snel kwam Kesteren op 1-0. Nadat Rick de bal onderschepte haalde Bas de trekker over: 1-0. DFS leek toen al overlopen worden, maar niets was minder waar, want het was al vrij snel 1-1. Vervolgens scoorde Pieter na een combinatie met Bas de 2-1. Maar ook nu liet het antwoord van DFS niet lang op zich wachten. En het werd nog erger want na een te korte terugspeelbal vloerde keeper Corjan de spits: strafschop voor DFS. Deze werd feilloos ingeschoten: 2-3. Kesteren gaf niet op en binnen no-time stond het alweer 4-3. Tweemaal scoorde de nieuwe aanwinst Rick de Heus. De 2e op goed aangeven van rechtsback Arie. Door een kluts werd het zelfs 5-3, maar ook nu volgde snel het antwoord van DFS: 5-4. Dit was de ruststand!!!

In de 2e helft was de opdracht om  het tempo hoog te houden, omdat de ‘’oudere garde’’ van DFS dit niet vol zou kunnen houden. Maar de uitvoering slaagde niet echt en het duurde lang voordat uiteindelijk Cornelis uit een scrimmage het net wist te vinden: 6-4. De wedstrijd leek gelopen, maar ook nu kwam DFS terug tot 6-5. En omdat Kesteren een aantal uitgespeelde kansen verprutste werd het zelfs nog een aantal keren gevaarlijk voor de goal van Kesteren. Uiteindelijk bleef het 6-5, daardoor hoofde good-old Bert Wallet niet in actie te komen. De 1ste competitie overwinning is binnen, maar Kesteren heeft het zich onnodig moeilijk gemaakt. Toch is een felicitatie op zijn plaats. Volgende week wacht de volgende wedstrijd, weer thuis, in dit geval tegen WAVV.