Kesteren wint, in echte derbysfeer, van Dodewaard.

Dodewaard 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

13 september 2014 14:30

Snoek, S.C.

13-09-2014: Kesteren - Dodewaard 3-2.

De eerste 10 minuten laat Kesteren, in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen, de gasten het spel maken.

Dodewaard is speltechnisch ook wat verder en beter dan Kesteren. Toch is eerste goede kans voor Kesteren. In de 10e minuut gaat Gijs over links uitstekend door. Op snelheid is hij twee Dodewaard verdedigers te snel af. Zijn voorzet is op maat. Tom is goed meegelopen en schiet in de loop op de onderkant lat.

De gasten blijven het iets betere spel houden, maar zijn ongevaarlijk. Kesteren is daarentegen in de counter erg dreigend. In de 20e minuut zet Kesteren een goede aanval op over rechts. Yannick geeft voor en Tijs kan de bal met zijn hoofd binnen koppen (1-0). Tot de 34e minuut blijft Dodewaard ongevaarlijk voor het doel van Arie. In deze minuut gaat een speler van de gasten op rechts door. In de ogen van de scheidsrechter wordt deze speler door Gerrit gevloerd. De simpel (!) gegeven strafschop (+ gele voor Gerrit) wordt fraai overgeschoten. Het mooiste doelpunt valt in de 43e minuut. Tenminste volgens zeggen. Helaas heb ik dit doelpunt gemist, want de heren spelers en begeleiding willen ook graag thee drinken in de rust!

Dus volgens zeggen: Gijs geeft vanaf links de bal op de rechts vrijstaande Yannick. Deze verschalkt de doelman met een fraaie lob (2-0). Even later zet Dodewaard een goede aanval op via de linkerkant. De uiteindelijke inzet wordt door Arie goed gepakt. Nog net voor rust schiet Jasper met links goed in, maar de doelman kan met een goede duik redden.

Na rust laat Kesteren het initiatief wederom over aan Dodewaard. Een schot van zeker 20 meter komt keihard tegen de paal. De eerste goede aanval van de tweede helft, in de 58e minuut, van Kesteren is direct weer raak. De aanval gaat over de rechterkant. De voorzet komt in de kluts bij Tijs. Deze schiet zonder nadenken, in de draai, fraai binnen (3-0). Hiermee kan direct gesteld worden dat Kesteren deze middag bijzonder effectief speelde.

In de 70e minuut komt de ommekeer in de wedstrijd. Kesteren laat zich teveel terug zakken. Gerrit maakt zijn 2e overtreding en kan met rood (2x geel) vertrekken. Met 10 tegen 11 wordt Dodewaard sterker en dreigender. Ook de sfeer in het veld wordt grimmiger. In de 78e minuut komen de gasten tot scoren. Van dichtbij wordt het 3-1. Even later had Kesteren de wedstrijd definitief in het slot kunnen gooien. Yannick wordt de diepte ingestuurd en alleen voor de doelman schiet hij helaas op zijn lichaam. Ook Rick krijgt nog een mogelijkheid, maar zijn inzet gaat voorlangs.

In de 90e minuut speelt Dodewaard de verdediging van Kesteren uit en komt de spits alleen voor Arie. Deze kan met de toppen van zijn vingers de bal tot corner verwerken. Helaas uitstel van executie. De corner wordt goed genomen en de bal verdwijnt door wederom een schot van dichtbij voorbij Arie (3-2).

En toen werd het nog 10 minuten, met “dichtgeknepen billen”, wachten op het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter.

Al met al een verdiende overwinning in een echte derby.

Volgende week een uitwedstrijd tegen en in Alverna (buurtschap bij Wijchen), aanvang 14.30 uur.

Bron: JK