De Uitspraak verslaat De Lamp

DFS sv 6

Mannen zaterdag, 3, 6e klasse 05

2 mei 2015 15:00

Vandaag stond voor Kesteren 3 de uitwedstrijd tegen DFS op het programma (oftewel De Uitspraak tegen De Lamp). In de spectaculaire thuiswedstrijd was met 6-5 gewonnen. Gesterkt door de 5-0 overwinning van vorige week tegen Excelsior werd met vertrouwen afgereisd naar Opheusden.

Het vertrouwen was terecht, want zeker het eerste deel van de 1ste helft waren we veel beter. Met wederom Maarten als betrouwbare sluitpost (ja, ja de nieuwe generatie Meurs in de goal), Roy van Roekel als organisator van de verdediging, Floor als baas op het middenveld en Rick als goalgetter werd DFS bij vlagen zoek gespeeld. Alleen uit de vele kansen werd maar 2x gescoord. Na een goede actie van Bram over de rechterkant, scoorde Rick de 0-1. Vervolgens werd het door een ouderwetse punter van aanvoerder Driekus 0-2. Driekus bleef punteren, alleen de 2e kwam op de paal. Een vrije trap van Floor kwam tegen de lat. Pieter leek de terugkomende bal met gevoel over de doelman het doel in te koppen. Alleen een man of drie van ons verlengde net voor de doellijn de bal. Buitenspel blijft lastig! Dus maar 0-2 bij rust.

In de 2e helft met o.a. supersub Kluit voor Rick dachten we het ff af te maken. Maar voordat iedereen in de gaten had, dat we weer begonnen maken, vloog de bal van ruim 20 meter strak in het kruis. Ook Maarten kon hem alleen maar voorbij horen suizen. Het werd dus weer spannend. Maar Floor krulde de bal dit keer wel fraai in de goal: 1-3. Kluit moest er toen alweer geblesseerd af en daardoor kwam Pieter in de punt. Hij was het die de wedstrijd leek te beslissen: 1-4. Maar we bleven veel kansen missen, zo had o.a. linksback Jopie wel een keer of 3 kunnen scoren. En bij DFS kwam er weer een beetje geloof in, nadat ze 2-4 maakte. Eerst een goede redding van Maarten, maar uiteindelijk ging de rebound er via zijn rug in.

Er werd niet meer gescoord en het bleef dus 2-4. Een meer dan terechte overwinning, met sponsor Jeroen in de technische staf was De Uitspraak De Lamp dus weer de baas!

Bron: JB