Jeugdig Kesteren speelt verdienstelijk gelijk tegen kampioen Dodewaard

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

2 mei 2015 14:30

Gerrits, G.

02-05-2015: Dodewaard – Kesteren 3-3.

Kesteren speelde gistermiddag de laatste wedstrijd van het seizoen in en tegen Dodewaard. Dodewaard was al kampioen en voor Kesteren stond alleen nog de eer op het spel. Het werd een leuke wedstrijd. Beide elftallen wilden de gemeentelijke derby niet verliezen en gingen dan ook voor de winst.

Kesteren miste wederom, door diverse omstandigheden, veel vaste basisspelers. Zij werden net als vorige week voortreffelijk vervangen door de A-spelers: Sebastian, Mathijs, Dillis, Coen en Bart. Deze laatste vertolkte zelfs een hoofdrol in de wedstrijd met twee doelpunten.

De eerste doelkans van Kesteren was al in de 3e minuut. Gijsbert wordt in de diepte aangespeeld en geeft de bal aan de mee opgekomen Nick. Zijn inzet gaat in kansrijke positie naast het doel. In de volgende minuut komt de thuisploeg in hun eerste aanval gelijk op voorsprong. De bal wordt slecht c.q. niet weggewerkt door de verdediging van Kesteren. De veel scorende spits van Dodewaard weet met dergelijke kansen goed om te gaan en schiet van dichtbij raak (1-0). Even later krijgt Nick wederom een goede mogelijkheid om gelijk te maken. Alleen voor de doelman weet hij deze niet te passeren. In het volgende kwartier had Dodewaard de wedstrijd definitief kunnen beslissen. Zeker 4 goede aanvallen over zowel links als rechts werden uiteindelijk zeer slecht afgerond. Kesteren beperkte de doelkansen in de eerste helft met een tweetal goede afstandschoten.

Na rust gaat de wedstrijd gelijk op. Toch komt de thuisploeg op een 2-0 voorsprong. Van zeker 30 meter schiet de spits de bal snoeihard en onhoudbaar in de kruising. Een ieder ging er vervolgens vanuit dat de wedstrijd gelopen was. Maar de spelers van Kesteren wensten gistermiddag niet te verliezen. Via de counter werd steeds vaker de aanval gezocht. In de 63e minuut had dit resultaat. Nick ontvangt de bal op de middenlijn. Hij laat door zijn snelheid de verdediging van Dodewaard staan en alleen voor de doelman is deze kansloos (2-1). Twee minuten later is het gelijk. Eén van de mooiste aanvallen van Kesteren. De bal gaat komt via diverse schijven bij Jasper. Deze lobt de bal naar Bart en deze schiet met een boog over de doelman de 2-2 binnen. Dodewaard zoekt vervolgens wederom de aanval. Zij krijgen in de 69e minuut schuin voor het doel een vrije trap. De bal wordt fraai bij de eerste paal binnengeschoten (3-2).

Kesteren blijft strijden voor een beter resultaat. De beloning komt in de laatste minuut van de wedstrijd. Steffan schiet de bal ver naar voren. Gijsbert verlengt de bal naar Bart. Hij maakt een draaiende beweging en komt schuin voor het doel oog in oog met de doelman. Met een fraai schot passeert Bart de doelman (3-3).

Op basis van de 2e helft was deze 3-3 een terechte uitslag en geeft ook deze wedstrijd voor het nieuwe seizoen, met de nodige jeugd, veel om nu al naar uit te kijken.

Bron: JK