Jeugdig Kesteren beloont zichzelf niet tegen EMM

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

25 april 2015 14:30

Maanen, J.L.L. van

25-04-2015: Kesteren – EMM  0-1.

In het verslag van vorige week gaf ik aan dat de competitie voor Kesteren voorbij was na de nederlaag tegen VCA. Het tegendeel bleek. Gistermiddag in de wedstrijd tegen EMM uit Randwijk waren beide teams nog volop in de strijd voor het behalen van de 3e periodetitel. Deze situatie is ontstaan omdat Wageningen, om voor mij onbegrijpelijke redenen, punten laat liggen.

Door diverse omstandigheden waren gistermiddag 8 basisspelers afwezig. Zij werden vervangen door  de A-spelers: Mathijs, Coen, Sebastian, Bart en Jan-Willem. Zij waren meer dan waardige vervangers. Zij geven met hun goede spel en inzicht veel hoop voor de komende sportieve jaren van Kesteren.

Kesteren en EMM maakten er een leuke en vriendschappelijke wedstrijd van. Kesteren speelde met name in de eerste helft goed voetbal. Helaas bleven de echte doelkansen uit. In de 15e minuut schoot Jasper van net over de middenlijn ineens op doel. De doelman stond iets te ver voor zijn doel, maar kon met een uiterste inspanning nog net over tikken. In de 34e minuut zijn de gasten uit Randwijk voor het eerst serieus gevaarlijk voor het doel van Arie.  De rechtsbuiten haalt de achterlijn en kan met een mooie actie voorgeven. Een meegelopen medespeler schiet vervolgens de bal naast het doel. Net voor rust zet Kesteren de mooiste aanval van de wedstrijd op. De bal wordt door enkele spelers direct gespeeld en komt uiteindelijk voor de voeten van Gijsbert. Zijn uithaal is echter te zacht om de doelman van EMM te passeren.

Na rust eenzelfde spelbeeld. Kesteren is optisch sterker en krijgt ook voldoende kansen om te scoren. In de 49e minuut schiet Johan, een door Gijsbert genomen corner, ineens voorlangs het doel. Aan de andere kant moet Arie met zijn vuist redding brengen op een vrije trap van EMM. Even later zet Kesteren wederom een goede aanval op. Gijsbert speelt zich vrij en geeft op maat aan Mathijs. Zijn schot gaat helaas hoog over. De gasten krijgen vervolgens door een fout op het middenveld de kans de score te openen. Alleen voor Arie kan deze dit met een goede redding voorkomen. Kesteren krijgt steeds meer kansen. Zo zijn Nick en Bart dichtbij een doelpunt, maar de bal verdwijnt of op gelukkige wijze in de handen van de doelman of gaan net naast de verkeerde kant van de doelpaal.

In de 87e minuut komt EMM op een 0-1 voorsprong. Jasper begaat in het strafschopgebied een overtreding en de goed leidende scheidsrechter kon weinig anders doen dan de bal op de stip leggen. Dit buitenkansje lieten de gasten zich niet ontnemen en Arie was dan ook op de inzet kansloos.

Kesteren probeerde het in de resterende tijd nog wel, maar de nederlaag was een feit. Door de overwinning van EMM en het puntverlies van Wageningen staat de club uit Randwijk bovenaan in de 3e periode en met nog één wedstrijd te spelen hebben zij alles in eigen handen.

Kesteren speelt volgende week zaterdag de laatste competitiewedstrijd in Dodewaard tegen de plaatselijke kampioen. Ik hoop, nee ik ga er van uit, dat de uitstekend spelende jeugdspelers wederom bij de selectie zitten!

Bron: JK