VCA wint nipt en blijft hopen op promotie.

Kesteren 1

VCA 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

18 april 2015 14:30

Breunissen, J.M.

18-04-2015: Kesteren – VCA 0-1

Het was gistermiddag voor Kesteren er op of er onder. Om mee te blijven doen voor een periodetitel en dus nacompetitie moest gewonnen worden van het op de 4e plaats staande VCA uit St Agatha. Het verschil was 5 punten en met nog 3 wedstrijden te spelen was er dus nog alle kans. Hier waren de gasten zich ook van bewust en het werd een niet onaardige faire strijd.

Het eerste half uur waren beide elftallen aan elkaar gewaagd. Van echte doelkansen was echter geen sprake. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld. De eerste echte kans was voor de bezoekers. De nummer 10, in de eerste helft de beste speler, ging op snelheid over rechts alleen op Steffan af. Zijn inzet ging gelukkig hard over het doel. Ondanks het redelijke spel van Kesteren moet geconstateerd worden dan de doelgerichtheid daar ver bij achter blijft. Het enige wapenfeit in de eerste helft is een afstandschot van Jasper dat voorlangs het doel verdwijnt. De gevaarlijkste actie komt van de doelman van VCA. Met de harde wind in de rug schiet hij vanuit zijn handen de bal hard naar voren. Steffan staat iets te ver voor zijn doel. De bal komt door een stuit op het erg harde veld bovenop de doellat.

In het laatste kwartier van de eerste helft heeft VCA het betere van het spel. Na rust eenzelfde spelbeeld. Kesteren blijft op de been door hard te werken. In de 55e minuut komt het enige doelpunt van de wedstrijd op het scorebord. Een corner wordt strak voorgegeven. In een kluwen van spelers weet een VCA speler de bal achter Steffan te schieten (0-1).  In het laatste kwartier krijgt Kesteren nog twee kleine kansjes. Eerst neemt Johan de bal ineens op zijn schoen, maar de bal verdwijnt naast het doel. Even later lost Gijsbert een afstandschot recht in de handen van de doelman. VCA krijgt ook nog een uitstekende scoringskans, maar Steffan kan in een 1 tegen 1 situatie handelend optreden.

Door deze nederlaag  zijn de nacompetitie kansen voor Kesteren nagenoeg verdwenen. In de resterende twee wedstrijden moet de eer hoog gehouden worden door te strijden voor een 5e plaats.

Volgende week de laatste thuiswedstrijd tegen EMM uit Randwijk, aanvang 14.30 uur.

Bron: JK