Wageningen maakt in de 2e helft het verschil

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

11 april 2015 14:30

Bos, D.J.

11-04-2015: Wageningen – Kesteren 4-0.

De einduitslag doet vermoeden dat Kesteren geen schijn van kans had tegen het hoger staande Wageningen. Het tegendeel is echter waar. Kesteren was de eerste helft de betere ploeg en speelde bij vlagen erg goed voetbal. Helaas konden de spelers het spel van de eerste helft na rust niet voortzetten.

In de eerste helft waren de beide elftallen goed aan elkaar gewaagd. Waar gezegd moet worden dat Kesteren het betere spel had. Wageningen heeft enkele snelle voorhoede spelers die altijd voor gevaar zorgen. De kansen voor beide elftallen waren in de eerste 45 minuten gering. In het eerste half uur bleven de aanvallen beperkt tot enkele afstandschoten die voor beide doelmannen ongevaarlijk bleven. Niels was met zijn inzet dichtbij. Zijn lob ging maar net langs de verkeerde kant van de doelpaal. De beste kans kreeg Nick. Een goede aanval over links. Johan geeft de bal uitstekend voor. Billal wordt door twee verdedigers weggezet, de bal komt alsnog bij Nick. Zijn inzet gaat voorlangs. Arie redt aan de andere kant door met zijn vingertoppen de bal over de doellat te tikken. Vol verwachting werd er uitgekeken naar de 2e helft. Gezien de eerste helft zou minimaal 1 punt behaald moeten en kunnen worden in de strijd om een periodetitel. Helaas was Kesteren geen schim meer van hetgeen werd getoond in de eerste 45 minuten. De individuele fouten stapelden zich op en de spelers en supporters gingen zich irriteren aan het geschreeuw van de spelers van de thuisploeg. In de 53e minuut komt Wageningen op een 1-0 voorsprong. Een schot van zeker 20 meter verdwijnt schitterend en onhoudbaar in de kruising. Wageningen wordt vervolgens aanvallend sterker. Eerst kunnen zowel Arie als Remon op het laatste moment nog 2e doelpunt voorkomen, maar in de 70e minuut loopt de thuisploeg uit naar 2-0. Een vrije trap wordt door de verdediging verkeerd ingeschat. Bij de 2e paal kan simpel binnen getikt worden. Aan de andere kant gaat een inzet van Jasper hard voorlangs. Kesteren komt vervolgens met 10 man te spelen. Yannick maakt op het middenveld een overtreding waar de tot dan toe goed leidende scheidrechter een rode kaart inziet. Wageningen loopt vervolgens uit naar 4-0 door wederom twee verdedigingsfouten. Waarbij het laatste doelpunt uit een strafschop wordt gemaakt.

Gezien het spel in de eerste helft is Kesteren toch op de goede weg. Of dit voldoende is om nog een periodetitel te pakken (rechtstreeks of de 4e plaats) zal de komende drie wedstrijden blijken.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen het op de 4e plaats staande VCA, aanvang 14.30 uur

bron: JK