Kesteren verzuimt grote uitslag neer te zetten

Hatert zat. 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

28 maart 2015 14:30

Klaassen, G.

28-03-2015: Kesteren – Hatert 4-1.

De uitslag doet vermoeden dat het een makkelijke overwinning was op de gasten uit Nijmegen. Bij rust was het echter 0- 1 voor de gasten. Het veldspel van Kesteren was goed, maar echt gevaarlijk was Kesteren niet in de eerste helft. De gasten hebben in de winterstop 2 goede spelers kunnen toevoegen aan hun selectie. Dit was in de eerste helft merkbaar. Hatert probeerde met snelle uitvallen tegenspel te bieden met als resultaat een voorsprong bij rust.

Kesteren begon sterk. Al in de 3e minuut een goede aanval via diverse schijven. Yannick speelt de bal op de vrijstaande Jasper. Zijn inzet gaat helaas voorlangs. Even later gaat een schot van Johan ook rakelings langs de verkeerde kant van de doelpaal. In de 10e minuut komt Hatert voor het eerst voor het doel van Kesteren. Een counter over rechts. Steffan kan de inzet met zijn voeten verwerken. Na 13 minuten wordt er dom balverlies geleden op het middenveld. De gasten spelen dit goed uit en Steffan is kansloos (0-1). Kesteren blijft redelijk voetballen, maar de doelkansen blijven beperkt tot een tweetal afstandschoten. Hatert blijft in de counteraanvallen dreigend.

Het begin van de 2e helft blijft Kesteren goed combineren. De doelkansen zijn in het begin te verwaarlozen. In de 69e minuut moet Tom, naar het in eerste instantie laat aanzien met een ernstige blessure, het veld verlaten. Ik hoop dat zijn klachten meevallen. Kesteren wordt na deze lange onderbreking doeltreffend. In de 69e minuut gaat Gijsbert op rechts goed door en legt de bal op tijd breed op Jasper. Met een halve volley scoort hij onhoudbaar (1-1). Vervolgens krijgt Billal een hoofdrol in de resterende speeltijd. In de 73e minuut gaat Nick op snelheid over rechts goed door en geeft de bal op Billal. Hij schiet vanuit de lucht de bal ineens schitterend in de kruising (2-1). Even later wordt de bal slecht weggewerkt door de verdediging van de gasten. De bal komt recht in de voeten van Billal en hij hoeft maar simpel binnen te schieten (3-1). Daarna krijgt Kesteren nog vele kansen die onbenut gelaten worden. In de slotminuut wordt het toch nog 4-1. Wederom staat Billal aan het begin van de aanval. Hij geeft op tijd aan de mee opgekomen Jasper en deze laat de doelman wederom kansloos.

Een verdiende overwinning die in feite groter had moeten zijn. Door deze overwinning blijft Kesteren volop meedoen voor de 3e periodetitel.

De volgende wedstrijd is over 14 dagen (11 april) in en tegen Wageningen, aanvang 14.30 uur.

Bron: JK