Feest doet Kesteren goed

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse A

21 maart 2015 14:30

Rumpt, J.M. van

21-03-2015: TEC – Kesteren 1-4.

Afgelopen vrijdag trad Jasper in het huwelijk met zijn grote liefde Marianne. ’s-Avonds waren spelers en begeleiding aanwezig op het erg gezellige feest. Daar werden ook de nodige “sapjes” genuttigd! Hier was gisteren in en tegen TEC Tiel alleen in het eerste kwartier wat van terug te zien. In het verloop van de wedstrijd werd Kesteren steeds beter en werden er na lange tijd ook weer eens meerdere doelpunten in één wedstrijd gemaakt.

Zoals gezegd start de thuisclub feller en is even de betere ploeg. Na een goed kwartier gaat de wedstrijd gelijk op. Wel moet gezegd worden dat TEC in de eerste helft aanvallend veel dreigender en gevaarlijker was. Na 25 minuten moet Arie een afstandsschot gestrekt tot corner verwerken. In de 30e minuut wordt een corner door de thuisploeg strak voorgegeven. De bal wordt slecht door de verdediging verwerkt en TEC scoort van dichtbij de 1-0. Kesteren kan aanvallend in de eerste 45 minuten geen “vuist” maken.

Vanaf de aftrap van de 2e helft komt Kesteren op 1-1. Gijsbert wordt over links in de diepte aangespeeld en zijn perfecte voorzet komt op het hoofd van de net ingevallen Yannick. Hij hoeft alleen maar te knikken. Vier minuten later komt Kesteren op een 1-2 voorsprong. Een goede aanval over diverse schijven. Hilbert geeft de bal op maat op de rechts voorin staande Yannick en deze geeft vervolgens direct op de vrijstaande Billal. Billal laat de doelman geen kans. Kesteren blijft de aanval zoeken en speelt goed. In de 65e minuut onderschept de uitstekend spelende Hilbert de bal en geeft een steekbal op Yannick. Mede door zijn snelheid laat ook hij de doelman van TEC kansloos (1-3).Even later komt de eindstand op het scorebord. Wederom is het Hilbert die aan het begin staat van een aanval. Zijn vrije trap wordt door de verdediging van de thuisclub volledig gemist. Tom heeft vervolgens de bal voor het intikken (1-4). Kesteren had de score nog kunnen verhogen, maar de scherpte was er na de 4e treffer er een beetje af.

Een dik verdiende overwinning en hiermee blijft Kesteren meedoen voor de 3e periode.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen Hatert uit Nijmegen, aanvang 14.30 uur.